מעצר. אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציהthinkstock

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ד') כתב אישום כנגד חמישה יהודים שנעצרו בחשד שתקפו ערבים ובלש משטרה מחופש לערבי אשר התקרבו לשטחי הישוב כוכב השחר.

האירוע התרחש ביום חמישי האחרון כאשר ארבעה ערבים שאחד מהם התברר כבלש משטרה מחופש לערבי התקרבו עם עדר צאן לגבעת מעלה שלמה והבלאדים סמוך לכוכב השחר. מדובר באזור אליו לא מתקרבים ערבים, ולכן הוזעקו תושבים שהגיעו למקום בכדי לבדוק מדוע נכנס הערבי למקום.

על פי כתב האישום, אחד הנאשמים הגיע על סוס לעבר עדר הצאן ואז הזעיק נוספים. על פי החשד החמישה יחד עם נוספים יידו אבנים לעבר הרועים ואחד מהם אף תקף את אחד הרועים במכת אגרוף ממנה נשברה לו אחת משיניו. לאחר מכן יצאו כוחות מהמארב ועצרו את החמישה לאחר שנמלטו מהמקום.

התושבים שנעצרו, חלקם בעלי משפחות, הכחישו כי תקפו את הערבי והשוטר, אולם מעצרם הוארך. היום הורה בית המשפט המחוזי לשחרר שניים מהם למעצר בית אך ניתן עיכוב ביצוע על ההחלטה. החמישה מואשמים בתקיפה ממניע גזעני, ניסיון תקיפה ותקיפה בנסיבות מחמירות והפרקליטות מבקשת את מעצרם עד לתום ההליכים.

עו"ד דוד הלוי המייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "כתב אישום זה מוטב שלא היה מוגש. מדובר בכתב אישום שכל כולו יצירה מלאכותית של משטרת ישראל שנוקטת בפרובוקציות מסוכנות ומיותרות ללא כל הסבר מניח את הדעת. בעבר כבר נמסר על ידי השר לביטחון פנים כי התנהלות מעין זו לא תישנה.

"חמור מכך, כל הניסיון לצבוע את האירוע כאילו התרחש מתוך מניעים גזעניים הוא חסר כל אחיזה במציאות. דווקא פעילות מן הסוג הזה של המשטרה המכוונת כנגד ציבור מסויים בלבד היא זאת שלוקה באפליה חמורה. אני תוהה האם המשטרה היתה בתוך שטחי יו"ש מעיזה לשלוח שוטרים מחופשים למתיישבים להתהלך בסמיכות לכפר ערבי".

במזכירות הישוב כוכב השחר ראו בחומרה רבה את האירוע בו יזמה המשטרה פרובוקציה וסכנה ביטחונית. במזכירות הודיעו על הקפאת היחסים עם המשטרה בעקבות האירוע וכן על הפגנת מחאה שיקיימו ביום ראשון בערב מול תחנת המשטרה בשער בנימין.

"מזכירות הישוב מגנה בכל תוקף את התנהלות המשטרה, רואה בחומרה את השימוש הפסול בתחפושת של ערבים כנגד תושבי הישוב, דבר שמהווה סכנה ביטחונית", נכתב בהודעת מזכירות כוכב השחר שהופצה אתמול.

"ביום ה' כ"ח ניסן יזמה המשטרה אירוע במהלכו הובילה רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת משכנות הרועים ולשכונת מעלה שלמה שליד היישוב כוכב השחר", נכתב בהודעת הישוב.

"במקביל הוצבו כוחות משטרה ויס"מ במארב ועצרו תושבים שהוזעקו למקום, בטענה שתקפו את הערבי והבלשים. נעצרו 5 אנשים. מדובר בפרובוקציה של המשטרה. האירוע חמור במיוחד לאחר שיו"ר המזכירות יזם פגישה עם מפקד התחנה והשוטר הקהילתי על מנת לוודא שאם יש בעיות הם ייפתרו מלכתחילה מתוך הבנה ושיתוף פעולה", הדגישו במזכירות כוכב השחר.

"הפרובוקציה הייתה בניגוד גמור להתחייבות של השר לביטחון פנים בפני מליאת הכנסת שהמשטרה לא תבצע פעולה מסוג זה מול היישוב היהודי. מדובר באזור שקט, לאורך  שנים רבות אין עימותים בין תושבי הישוב לאוכלוסיה הכפרית וצורת פעילות המשטרה רק פוגעת ומעכירה את היחסים ומסכנת את תושבי הישוב".