הרב שלמה לוי הערב
הרב שלמה לוי הערבצילום: בלומברג תקשורת

תפילת יום העצמאות חגיגית התקיימה הערב (רביעי) בבית הכנסת חי טייב בראשון לציון בהשתתפות תלמידי ישיבת ההסדר בראשון לציון.

בתפילה השתתפו ראש ישיבת ההסדר ונשיא הגרעין התורני בעיר הרב שלמה לוי, המשנה לראש העיר, חבר המועצה דורון אוזן, חבר המועצה עו"ד אלי יבלון וגבאי בית הכנסת 'חי טייב' וסגן יו"ר המועצה הדתית בראשון לציון אלי אוזן.

גבאי בית הכנסת וסגן יו"ר המועצה הדתית אלי אוזן אמר, "אנו מברכים את הרב שלמה לוי, חבר לשכת הרבנות ונשיא הגרעין התורני וראש ישיבת ההסדר על הפצת התורה במשך עשרות שנים בכל רחבי ראשון לציון. אני מקווה שבעז"ה תוקם בקרוב בעיר שכונה דתית לאומית, שכן אין שום סיבה שלא תוקם שכונה כזו באחת מהערים הגדולות והמשמעותיות בישראל. אני שמח לארח כאן בבית הכנסת את חברי ישיבת ההסדר והגרעין התורני שעושים רבות על מנת להפיץ רוח טובה, אור ותורה, ומאחל לכולם חג עצמאות שמח".

הרב שלמה לוי ציין בדבריו כי "ישנם עדיין את אלו שאומרים מדוע יום העצמאות נקרא יום קדוש? אבל כפי שמופיע בספר 'תורה שלמה' שבה' באייר תש"ח הביא מעל 150 רבנים, אדמו"רים, חכמים וראשי ישיבות לחתום על כרוז הנוגע לנס הגדול שעשה לנו הקב"ה שהרי הוא נס הקמתה של מדינת ישראל, אזי קל וחומר שאלו הדברים גם כיום.

אם אותם גאונים באותה העת ראו את הנס הגדול של שיבת עם ישראל לארצו ובקיבוץ הגלויות ובהצלת עם ישראל מהנאצים ועוזריהם, אז ודאי וודאי ששיבתנו היום לארץ ישראל זהו הנס הגדול ביותר שהקב"ה עשה לעם ישראל עלי אדמות. וכפי שאנו אומרים מדי שנה בשנה 'מי שעמדה לאבותינו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו והקב"ה מצילנו מידם', ובדור שלנו הקב"ה מצילנו מידם ומצילנו מידם הכוונה היא שזה לא לגור באירופה, בצפון אפריקה או ארצות הברית אלא לגור בארץ ישראל- ליישב ולבנות אותה בבתים, בגנים ובכבישים ומשמעות נוספת ליישוב הארץ הינה בקיום תורה ומצוות ובלימוד תורה בבתי כנסיות שיהיו מלאים ברוח תורה ותפילה".

חבר מועצת העיר עו"ד אלי יבלון ציין כי "חשוב תמיד לזכור כי גם בזמן שאנחנו לא רואים ניסים גלויים אלא חיים את חיי היומיום הרגילים שלנו שאפשר לכנותם 'חוקיות שקיימות במציאות', הרי שזהו הנס הגדול; אמנם אנחנו לא מרגישים זאת מפני שזה קורה יום יום כחלק מהשגרה אליה אנו מורגלים, אך יום העצמאות הוא שממחיש ומזכיר לנו את הנס הגדול שקרה וממשיך לקרות לעם ישראל - אנו מעצמת היי-טק, פיתחנו כבישים, יש לנו צבא אדיר וכמובן נס הניצחון במלחמות ישראל ויציאת מצרים שממשיכים ללוות אותנו. אך בכל דקה ודקה יש לזכור שאת הכל אנחנו מקבלים מהקב"ה מכוח הפסוק 'המחדש בכל יום מעשה בראשית'".