יהודה גליק ורעייתו יפי
יהודה גליק ורעייתו יפיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

איש הר הבית יהודה גליק חושף בשיחה עם ערוץ 7 ציטוטים מטרידים במיוחד משיחת הטלפון של אשתו יפה (יפי) עם מוקד 100 של המשטרה, בלילה הוא, בו נורה גליק על ידי מחבל מחוץ למרכז מורשת מנחם בגין בירושלים.

נזכיר כי גליק נורה על ידי  המחבל מועתז חיג'אזי באוקטובר האחרון, בתום הכנס השנתי של פעילי הר הבית. גליק נפצע באורח קשה מאוד והובהל לבית החולים שערי צדק בבירה. כעשר שעות לאחר תקיפת גליק חוסל המחבל בידי כוח ימ"מ, חודש לאחר מכן שוחרר גליק מבית החולים.

יפי גליק, רעייתו של יהודה, המתינה לו ברכב מחוץ למרכז בגין ושוחחה בטלפון עם חברתה. ברגע שהבינה שנקלעה לפיגוע ירי היא קראה לחברתה להזעיק אמבולנס והתיישבה על רצפת הרכב, מתחת להגה.

משם חייגה יפי למוקד 100 של המשטרה וצעקה לשפופרת "ירו עכשיו על בעלי ליד מרכז בגין בירושלים". השוטרת בצד השני של הקו לא הבינה את גודל המצוקה וענתה לאשתו של גליק "סליחה גברת, איך קוראים לך? מה השם של בעלך? איפה אתם גרים? למה הגעתם למרכז בגין? באיזה מחלף זה בדרך מנחם בגין?".

"גברתי תביני", זעקה יפי לעברה, ''מחבל ירה על בעלי ליד מרכז מורשת בגין בירושלים. הוא גוסס. אולי תשלחי ניידת ואחר כך אענה לך על כל השאלות?'' המוקדנית התעקשה: "גברתי, אני לא יכולה לשלוח ניידת בלי למלא את כל הפרטים".

"אני מתחננת לפנייך", הוסיפה גליק המבוהלת. ''קוראים לי יפי גליק, מחבל ירה עכשיו על בעלי ליד מרכז מורשת בגין בירושלים, אנא תשלחו ניידת כמה שיותר מהר".

יפי ראתה שהשוטרת שענתה לה לא מספקת מענה בסיסי וניתקה את הטלפון. היא התקשרה בשנית למוקד 100 ושוטר שענה החל לבצע שוב "תחקיר" על האירוע במקום לשגר שוטרים לזירת הפיגוע.

חצי שנה אחרי מספר לנו יהודה גליק שאמבולנס של מד''א הגיע לזירה שבע דקות לאחר הירי, "ובינתיים אף ניידת לא נראתה בסביבה".

תגובת משטרת ישראל: במקביל לקבלת שיחת הטלפון במוקד 100 ומסירת המידע הראשוני הוזנקה למקום ניידת משטרה. במקביל המשיכו במוקד 100 לדלות פרטים נוספים כחלק חשוב ביותר של ניסיון המוקד לקבל תמונה רחבה ומדוייקת.

בקשה למסירת הפרטים נועדה בראש ובראשונה על מנת לקבל מידע מדויק יותר ומקסימום פרטים על אירוע ועל המתקשר למוקד גם למקרה ששיחת הטלפון תתנתק וגם ע״מ להתאים את המענה הניתן ע״י המשטרה. כפי שצויין במקביל לקבלת המידע הראשוני הוזנקה למקום ניידת משטרה.