הרכב שהותקף
הרכב שהותקףצילום: פייסבוק

קצין דתי מחטיבת גבעתי שנכנס היום (שישי) עם רכבו לשכונת מאה שערים בירושלים, הותקף - ורכבו נרגם באבנים. הקצין לא נפגע באירוע.

מחקירה ראשונית עולה כי הקצין, בדרגת סגן משנה תושב קריית ארבע, הגיע לשכונה על מנת לבקר שניים מחייליו,  האחד חייל בודד והשני שסבו נפטר בימים האחרונים.

חרדים קיצוניים שזיהו אותו, עם צאתו מהביקור, החלו לתקוף אותו ואת מכוניתו. הקצין הצליח להימלט מהמקום בשלום ומיהר להגיש תלונה במשטרה במגרש הרוסים.

אימו של החייל סיפרה היום כי לתוקפים היה מבט של אוייב בעיניים, כלשונה. היא סיפרה כי זרקו על בנה ביצים ואבנים ואף ניסו לבצע בו לינץ'. "השמשה האחורית נופצה לחלוטין ובנס הוא יצא ללא פגע".

מצה״ל נמסר בתגובה ״צה״ל קולט לשורותיו בשנים האחרונות אלפי מתגייסים חרדים לתפקידים משמעותיים בכלל יחידות הצבא. צה"ל רואה בחומרה, מוקיע ומגנה כל ניסיון לפגיעה במפקדיו וחייליו, העושים לילות כימים בהגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בעקבות האירוע. 

ראש הממשלה נתניהו עודכן במאמצי המשטרה לאתר את התוקפים. "מדובר באירוע מקומם, וצריך למצות את הדין עם פורעי החוק שהרימו יד על  קצין צה"ל. שירות בצה"ל הוא מקור לגאווה. צה"ל הוא צבא העם שמגן על כולנו. משרתים בו כל קבוצות האוכלוסיה בחברה הישראלית – כך היה וכך יימשך", אמר נתניהו.

שר הביטחון משה יעלון אמר כי "תקיפתו של קצין צה"ל היום בירושלים היא מעשה מביש ומכוער שמחייב טיפול מיידי ונחוש של רשויות אכיפת החוק. אל לנו להתייחס בסלחנות לאלימות, ואבוי לנו אם בישראל יותקפו חיילים וקצינים משום שהם לובשים מדי צה"ל.

הצבא מגייס לשורותיו חיילים וחיילות מכל גווני האוכולוסייה, כולל מהמגזר החרדי, ומעניק להם הזדמנות להשתלב בו ולאחר מכן להשתלב בחברה הישראלית. עלינו לפעול בכל חומרת הדין נגד מי שמנסים לפגוע בחיילי צה"ל השומרים על ביטחונם של אזרחי ישראל, ולפגוע למעשה בחברה הישראלית כולה", דברי יעלון.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, "לא נסלח על פגיעה בחיילי צה"ל, על המשטרה לאתרם, לטפל בהם ולוודא שהמקרה לא יישנה. מדובר בקומץ פרובוקטורים, שהתשובה המוחצת להם היא חיזוק האחדות בעם ישראל".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין אמר ״תקיפת קצין צה״ל היא חציית קו אדום שאסורה מכל וכל! צר לי שדווקא בשבוע שבו אנו מעלים את זכרם של בנינו שבזכותם כל אזרחי ישראל יכולים לחיות בביטחון - פורצות שנאה ואלימות שמקטבות וזורעות שנאת חינם. אני קורא למגזר החרדי לגנות בחומרה את המקרה ולהוקיע לאלתר את הקיצוניים שבתוכה שמבזים ומטילים רפש על החברה הישראלית כולה ועל המגזר החרדי בפרט".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב "יש גבול! תקיפת חייל צה"ל ע"י קיצונים יהודים היא מעשה טרור. נעשה היום מעשה חמור ואני דורש מהמשטרה לעשות הכל כדי להביא את אותם פושעים לדין לאלתר".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון עו"ד אורי רגב אמר בתגובה לאירוע "הסלחנות שהפגינו שלטונות החוק כלפי מעשי אלימות קודמים נגד חיילים וכלפי קמפיין החרד"קים הם שגרמו להתקפה החמורה היום על קצין גבעתי. רק כשהפורעים הסיקריקים ישבו חודשים ושנים בכלא על מעשי הבריונות הם ייפסקו". רגב קורא למשטרה "לאתר את הפורעים ולהעמידם לדין בשיפוט מהיר. הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי על הקסבה של מאה שערים ולהבהיר שלא נשלים עם תקיפת חיילינו".