Emergency workers evacuate a body after Nepal earthquake
Emergency workers evacuate a body after Nepal earthquakeReuters

שליחי חב"ד לקטמנדו שבנפאל, חזקי וחני ליפשיץ, תיארו בצהריים (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלהם את המתרחש בבית חב"ד שברשותם, מאז האסון שפקד בסוף השבוע את נפאל.

''אנו שבים וקוראים לישראלים הנמצאים אצלינו שלא להתנייד בדרכים במידה ואין צורך", כתבו חזקי וחני וציינו כי בית חב"ד מגיש ארוחות חמות לכל דורש מידי שעה עגולה. ''קטמנדו נראית כמו עיר רפאים של ממש''.

בית חב"ד שבקטמנדו מנותק מחשמל, טלפון ומים והמצרכים אט אט הולכים ואוזלים. ''אנו עושים כאן בבית חב"ד (שהופך עם השעות למחנה פליטים מאולתר) כל מאמץ לסייע לכל אחד ואחת בכל מה שצריך. אם מדובר בסיוע פיזי ואם מדובר בסיוע נפשי...

"מאחר והתקשורת מנותקת מרבית הזמן קבלו בהבנה את העובדה שלוקח הרבה מאוד זמן לתפוס אותנו.. שנבשר רק טוב!", הוסיף חזקי וחני ליפשיץ.

בצהריים נחת בנפאל מטוס ישראלי ראשון של "על-על", ובו נציגי משרד החוץ, פיקוד העורף וגופי סיוע נוספים. מדובר במשלחת ראשונית שתעריך את ממדי האסון שפקד את המקום בעקבות רעש האדמה.

בסביבות השעה 10:00 בבוקר הורגש רעש אדמה בעוצמה 6.7 בקטמנדו, בירת בנפאל, יממה לאחר רעש האדמה בעוצמה 7.8 שפקד את האזור. למעלה מ-2,000 בני אדם נהרגו באסון.