פרקליטות מחוז ירושלים תגיש מחר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חאלד קוטינה, מבצע פיגוע הדריסה בירושלים בו נהרג שלום שרקי הי"ד ונפצעה באורח קשה שירה קליין.

נזכיר, כי בית משפט השלום בירושלים התיר בשבוע שעבר לפרסם את פרטי חקירת הפיגוע, מהם עולה כי חאלד קוטינה, גבר בן 37 תושב ענתא שבמזרח ירושלים, אשר עובד כמנקה מסגד בענתא ומוכר כאיש דתי אדוק, ביצע את הפיגוע.

ביום רביעי לפני כשבוע וחצי, בשעה 22:30 בערב, נסע קוטינה ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב, עת הגיע לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום, כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני הצעירים היהודים שעמדו בתחנת האוטובוס.

מיד לאחר מכן נסע המחבל לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור. כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו לזירה עצרו אותו. חקירת הפיגוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי.

בחקירתו הראשונית סיפר לחוקרים כי הוא חש ''נרדף על-ידי אוטובוס של אגד ולכן נאלץ לסטות מנתיב הנסיעה''. בהמשך חקירתו, הודה ששיקר וטען כי מסר את גרסתו הראשונה כדי שיחשבו שהוא לוקה בנפשו. מאוחר יותר הוא הודה בביצוע דריסת היהודים במכוון וסיפר בחקירתו כי באותו היום תכנן לפגוע ביהודים וזאת כנקמה על ''חייו האומללים''.

עוד טען כי כמה שעות לפני ביצוע הפיגוע הסיע את הוריו ובני משפחתו מענתא למזרח העיר, וביציאה מענתא הם עוכבו במחסום והוא חש כעס רב על כך. לאחר שהוריד את בני משפחתו במזרח העיר, ישב ברכבו ואז גמלה בליבו ההחלטה לפגוע ביהודים.

המחבל נסע ברכב מסוג ''מאזדה'' בכביש מספר 1 והחל לאתר קורבנות פוטנציאליים. רק כשעצר ברמזור בצומת הגבעה הצרפתית הבחין בשני הצעירים בעלי חזות יהודית הולכים לכיוון תחנת האוטובוס, והחליט שזו מטרתו. הוא הסיט את רכבו כאמור ופגע בהם.

במסגרת החקירה, נשלח קוטינה להסתכלות, ועל-פי חוות דעת פסיכיאטרית נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין. כמו כן, עולה מהחקירה כי המחבל נהג לשלוח לחבריו הודעות באמצעות הטלפון הנייד שלו בעלות אופי דתי המהללות ומשבחות את הנביא מוחמד.