ד"ר הדר מרחב
ד"ר הדר מרחבצילום: דוברות מרכז רפואי הדסה

ניתוח השתלת כבד שנמשך 9 שעות, בוצע בסוף השבוע האחרון בהדסה עין כרם ועבר בהצלחה.

זהו ניתוח השתלת כבד ראשון אשר בוצע מאז שב מרכז ההשתלות בהדסה לפעילות.

המושתל, גבר בן 56 אשר סובל ממחלת כבד קשה, המתין במשך השנתיים האחרונות למציאת כבד מתאים להשתלה בגופו.

צוות מרכז ההשתלות בהדסה, בראשותו של ד"ר הדר מרחב ועמו פרופ' גידי זמיר וד"ר רם אלעזרי, כולם מהמחלקה לכירורגיה בהדסה, ביצע את הניתוח המורכב וכיום מצבו של החולה יציב.

מנהל מרכז ההשתלות בהדסה, ד"ר הדר מרחב, אמר כי "המועמד להשתלה הינו חולה קשה במיוחד עם מחלת כבד מאוד מתקדמת. ההשתלה איתגרה את מערכות בית החולים כצפוי בהשתלות כבד מורכבות. לשמחתי כל מערכות בית החולים תפקדו היטב, הניתוח עבר בההצלחה ללא ארועי קיצון, ונראה כי החולה נהנה מהכבד החדש".

יצויין כי גם את ניתוח תרומת הכבד - קרי הוצאתו והכנתו מן התורם - ביצע ד"ר מרחב בהדסה.

בימים אלו, לאחר שאושרה פעילותו המחודשת של מרכז ההשתלות בהדסה בהמלצתו של פרופ' רפי ביאר – יו"ר ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות, מוקמת בהדסה מרפאה רב תחומית לטיפול בכל מטופלי ההשתלות, הן לפני ההליך הניתוחי והן אחריו.

המרפאה תאפשר לרכז את כל השירותים והבדיקות תחת קורת גג אחת, כולל עובדת סוציאלית, נפרולוג, כירורג, קרדיולוג וכל בעל התמחות נדרשת, זאת במקביל לפעילותם של חדרי הניתוח החדישים שעתידים להיפתח בעין כרם בחודשים הקרובים ובהם מכשור ויכולות טכנולוגיות מן המתקדמות בכל המזרח התיכון. זאת, מתוך מגמת הרחבת פעילות המרכז להשתלות של איברים נוספים וכן ביצוע השתלות מן החי.

ממלאת מקום מנכ"ל הדסה, פרופ' תמר פרץ, הדגישה כי בהדסה בוצעו בשנים האחרונות בממוצע כ-30 השתלות איברים בשנה, אשר תוצאותיהן עמדו בכל סטנדרט בינלאומי, "הדסה רואה עצמה מחוייבת להמשך קיומה של יחידת ההשתלות כשרות חיוני לציבור, סמן של מצויינות ומוקד משיכה לפעילות אקדמאית".