הנשיא בבית המשפחה. היום
הנשיא בבית המשפחה. היוםצילום: מארק ניימן - לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ומנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי ערכו הערב (ראשון) ביקור תנחומים בבית משפחת הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת הר עציון באלון שבות.

הנשיא ניחם את משפחתו של הרב, חיזק את ידיהם ואמר: "הרב היה מיוחד באופן שבו האמין בהתאמתה של התורה לציבוריות הישראלית והתמודדות עם אתגרי הזמן והמקום. הוא היה ממניחי התשתית הרעיונית לישיבות ההסדר. החינוך ההומניסטי הרחב שקיבל ועומקו התורני נתנו לו כלים לפיתוח עולם מחשבה המחויב לקוצו של יוד ועם זאת מלא רוחב דעת".

הנשיא שוחח עם בנו של הרב, הרב משה ליכטנשטיין, על תפיסת עולמו הייחודית של הרב שבאה לידי ביטוי בדרך בה בחרו תלמידיו לצעוד, "כשתלמידיו הלכו לצבא, לרפואה, לעריכת דין ולעולמות שונים שהם לא בית המדרש, הוא ראה בהם שליחים למען עם ישראל ולמען האנושות. פגשתי רבים מתלמידיו בעשיה הפוליטית, כמנכל"ים של משרדי ממשלה, במערכת המשפט ובעשייה- חותמו היה ניכר בכולם. דמותו הייחודית תחסר לנו דווקא בשעה שהחברה הישראלית זקוקה כל כך לאנשים שיאירו את דרכה ושיפתחו שפה משותפת בין הפלגים השונים".

הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא שלמד בישיבת הר עציון, אמר לבני המשפחה: "בראש ובראשונה, הרב ליכטנשטיין הנחיל לתלמידיו דרך חיים. כל מי שלמד בבית מדרשו ספג רבות מאישיותו, מחכמתו וממבטו המעמיק והרחב של הרב ליכטנשטיין, ונטל זאת עמו כצידה לדרך חייו בכל מקום בו השתלב במישורי החיים של מדינת ישראל. זכיתי ללמוד בצילו במשך שנים ארוכות, והשפעתן של שנים אלו על דרך חיי ותפיסתי הינה מכרעת".