השופט משה דרורי
השופט משה דרוריאתר בתי המשפט

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה דרורי הורה היום (שלישי) על שחרורם ללא כל תנאי של צעיר ונער מבת עין הנאשמים בשלושה אירועים של פגיעה בערבים.

השופט קיבל את עמדת עורכי הדין של ארגון חוננו ודחה על הסף את דרישת הפרקליטות להורות על מעצרם עד לתום ההליכים.

השופט קבע כי אין כל עילה להמשך המעצר שכן מדובר באירועים ישנים. עם זאת הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע ההחלטה ל-48 שעות, וזאת בכדי לאפשר לפרקליטות לבחון ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה.

מוקדם יותר היום דווח בערוץ 7, כי השניים מואשמים יחד עם קטין נוסף שעניינו נדון אתמול, בשלושה אירועים של פגיעה בערבים שהתרחשו על פי החשד לפני כשנתיים באזור בת עין.

השופט דרורי קבע בהחלטתו כי אין כל תקדים בו נעצר אדם במדינת ישראל עד תום ההליכים בגין תקיפה ממניע גזעני כאשר מדובר באירוע בודד מלפני שנתיים.

"חובת בית המשפט לשמור על זכויות האזרח חלה בין עם המעשים בוצעו בישראל ובין עם בוצעו ביהודה ושומרון", קבע השופט והוסיף כי גם אם היה מדובר בערבי המואשם באירוע תקיפה גזעני מלפני שנתיים לא היה מעלה על הדעת להורות על מעצרו עד לתום ההליכים.

בארגון חוננו שעורכי דין מטעמו מייצגים את הנאשמים, מציינים כי שלושת העצורים בתיק הוחזקו בתנאים קשים ביותר במתקן שב"כ וכי שניים מהם, קטינים כבני 16 אף היו מספר ימים במניעת מפגש עם עו"ד, צעד השמור למחבלים.

עו"ד חי הבר המייצג מטעם ארגון חוננו את העצור הבגיר מסר בתגובה, כי "החלטת בית המשפט שהורה על שחרורו של מרשי ללא תנאי מדברת בעד עצמה. מרשי מכחיש כל קשר לאירועים המיוחסים לו, שהינם אירועים ישנים מלפני כשנתיים, ומעיון ראשוני בניסוח כתב האישום נראה כי מדובר בתיק המבוסס על הודאה מגמתית שנבעה מלחץ חקירות של השב"כ, אשר החזיק בתנאים קשים ביותר את החשודים, חלקם מבלי יכולת לפגוש עו"ד. אני בטוח כי במהלך משפטו יוכח כי אין ולא היה לו כל קשר לאירועים הנטענים".

עו"ד אהרון רוזה המייצג חשוד נוסף מטעם חוננו הוסיף, כי "אני מברך על החלטת בית המשפט המחוזי שהורה על שחרור הקטין בלא תנאים מגבילים, בשקלול העבירות הישנות המיוחסות לקטין והוראות החוק, וראוי לציין שכתב האישום אינו מציין שום עבירה ביטחונית כמשמעה בחוק, עבירה שמכוחה מנעו מפגש בין הקטין לעורך דינו ימים ארוכים, וכן כי העבירות החמורות אליהן טענו היחידות החוקרות נעלמו כלא היו״.

עו"ד אורי קינן המייצג את החשוד השלישי, גם כן מטעם הארגון, ציין כי "חומר החקירה טרם נבחן אולם על פניו ניתן לומר כי ישנן טענות קשות לגבי התנהגות חוקרי השב"כ וחילוץ ההודאה במקרה זה. מרשי קטין והוחזק בתנאים קשים ביותר. יתר הטענות ייטענו לאחר שילמד חומר החקירה".