חווארה
חווארהצילום: מיכל מרזל

גדליה פלד, תושב אש קודש שנחלץ בנס מרכבו הבוער לאחר שנזרק לעברו בקבוק תבערה בציר חווארה בשבשומרון, מספר לערוץ 7 על רגעי המתח.

"נסעתי בארבע אחר הצהריים לכיוון הבית, מבה"ד 3 לכיוון תפוח, במהלך הנסיעה בכפר חווארה, כשהרכב היה במרכז הכפר הושלך בקבוק תבערה לתוך האוטו. החלון היה פתוח כי המזגן התקלקל. ראיתי את הסמרטוט הבוער וניסיתי להגיע אליו ולהרחיק אותו מהאוטו. פתחתי את החגורה ובפתאומיות הבקבוק התלקח במהירות עצומה, לקחתי את התיק והטלפון וברחתי מהאוטו".

פלד הזעיק את כוחות הביטחון, כשעשרות פלסטינים מתגודדים סביבו במרכז הכפר. "התקשרתי למוקד ודיווחתי על האירוע, תוך שתיים שלוש דקות כוחות הצבא הגיעו, זה היה באמת מהר מאוד. עוד לפני כן עצר שם רכב ישראלי כך שעמדתי שם בסך הכול דקה לבד".

פלד לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם ילדיו היו באוטו, "זה ציר מרכזי שמחבר את גב ההר, זה באמת אירוע חמור. האוטו נשרף כליל והתחושה קשה ומשפילה, אתה עומד מחוץ לאוטו שבוער כמו לפיד. אני אב לארבעה וזו תחושה קשה.

"הגיע הזמן שהצבא והממשלה יתייחסו לבקבוקי תבערה ואבנים כמו לירי. הילדים יודעים בגדול מה קרה, ובשבת אברך ברכת הגומל", הוסיף.