בית חולים שדה בנפאל
בית חולים שדה בנפאלצילום: דובר צה"ל

שעות אחדות אחרי שמשלחת הסיוע של צה"ל בנפאל פתחה את שעריו של בית החולים שדה שהוטס מישראל, מספר בצהרים (רביעי) מנפאל אל"מ יורם לרדו מפקד המשלחת על עבודת הצוות בעקבות רעידת האדמה הקשה.

"התייצבנו. החל מבית החולים שפתח הבוקר את שעריו, דרך פעולות החילוץ ועד לאיתור אותם אלו שאין לנו קשר איתם", אומר אל"מ לרדו ומוסיף, "אנחנו פועלים בשלושה מישורים. מישור אחד חילוץ הישראלים, בו רואים התקדמות של ממש ביחוד מאזור לנגטאם שהוא אזור הטרקים הגדול והנרחב, מישור שני הוא בית החולים שמתפקד באופן יוצא מן הכלל כשכרגע יש בו 60 נפגעים מטופלים והמישור השלישי הוא חילוץ נפגעים נפאלים כשהסיכוי למצוא מישהו חי אחרי ארבע יממות הוא נמוך מאוד".

מפקד המשלחת מציין שלבית החולים שהוקם לא הגיעו ישראלים "למרות שאנו חפצים להגיע לכל ישראלי גם כאלו שנמצאים בבתי חולים אחרים. מידי חצי שעה מגיע מסוק עם פצועים בדרגות פציעה קשות, כולם לא ישראלים, אבל אנחנו יודעים על ישראלים פצועים שהם בטיפול. ישראל היא המדינה היחידה ששלחה בית חולים כזה וזו אחריותנו כלפיהם".

אל"מ לרדו מספר על החילוץ האווירי "היינו אמורים לקבל מסוק של הצבא הנפאלי אבל בשל מזג אויר סוער שוב לא יכולנו לטוס. הסיפור של הטיסה הוא בעייתי מאוד. כל הטייסים הם נפאלים והכל באחריותם והם אלו שמחליטים מתי והאם לטוס. יחד עם זאת פינינו כשלושים ישראלים מרחבי נפאל. עם 7 אין לנו קשר בשל העובדה שיצאו לטראקים". 

בית החולים עתיד להעניק טיפול רפואי לכ-200 מטופלים ביום, מרחבי נפאל ומבתי חולים אחרים. בית החולים נשען על תשתיות עצמאיות, כולל 50 טון ציוד רפואי ויכלול מגוון מחלקות רפואיות שיופעלו על ידי 125 אנשי סגל רפואי מקצועי ומנוסה.