בית ספר לרפואה בצפת
בית ספר לרפואה בצפתצילום: יוני לובלינר

סטודנטים לסיעוד הלומדים במכללה האקדמית צפת השתתפו בהפנינג לקידום הבריאות, במסגרת אירועי יום הבריאות העולמי.

אירועי יום הבריאות כללו פעילויות מגוונות בקמפוס המכללה שנועדו להדריך את הסטודנטים, הסגל האקדמי, הסגל המנהלי ותושבים מהגליל.

הפעילות אורגנה על ידי ע"י הסטודנטים מהחוגים לסיעוד בהנחייתו של ד"ר מוחמד ח'טיב מרצה בחוג לסיעוד.

השנה יום הבריאות התקיים תחת הכותרת "שיפור בטיחות המזון ואיכותו". בחירת הנושא נועדה להעלותו על סדר היום ובכך, להגביר את המודעות לנושא התזונה הנבונה והשמירה על שרשרת הייצור של המזון בריאה ובטוחה. במכללת צפת ציינו את היום תחת הכותרת "אורח חיים פעיל ובריא".

ד"ר מוחמד ח'טיב, מרצה ומומחה לקידום בריאות אמר כי "העלאת המודעות וחיזוק הידע לאורח חיים פעיל ובריא בקרב הציבור, היא אחת האסטרטגיות המרכזיות לקידום בריאות הציבור. ההפנינג היום הוא חלק מהפעילות שסטודנטים לסיעוד מיישמים לאורך כל השנה בקהילה".

במסגרת היום התקיימו פעילויות של: הצבת עמדות הדרכה ברחבת בית כי"ח לבדיקת לחץ דם, בדיקות דם לסוכר נזקי עישון, תזונה נבונה, פעילות גופנית, בריאות המשפחה, מניעת סרטן ועוד.

הוצבו דוכני הדרכה של האגודה למלחמה בסרטן, המרכז הלאומי להשתלות וניידת של מד"א לאיסוף תרומות דם.

במהלך היום התקיימה הרצאה בנושא "העלאת המודעות, אבחון מוקדם ומניעה של סרטן השד" מטעם האגודה למלחמה בסרטן הועברה ע"י ד"ר עמרם הדרי, מומחה לטראומה במרכז הרפואי 'זיו' ומרצה במכללה.

ד"ר רביע חלאילה, ראש החוג לסיעוד אמר כי "יום הבריאות מצוין בכל רחבי העולם כיום בעל חשיבות מרכזית לקידום בריאות הקהילה. התערבויות לקידום בריאות לאורח חיים פעיל ובריא בקהילה מהווים חלק מרכזי בתוכנית הלימודים בחוג לסיעוד. על כן, הסטודנטים לסיעוד לוקחים חלק מרכזי תמיד ביום הזה".