גלבוע גליל. עדיין בחיים
גלבוע גליל. עדיין בחייםצילום: לילך וויס, מנהלת הליגה

פתח של תקווה. נראה שאם צריך לסכם את הערב בכדורסל הישראלי, אזי שאפשר לעשות זאת בעזרת מילה אחת בלבד: תקווה.

הפועל ירושלים עדיין יכולה לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, אחת מתוך ארבע קבוצות יכולה לסיים עם יתרון בייתיות בשלב הפלייאוף את העונה הסדירה, וגלבוע גליל עדיין יכולה להינצל מירידת ליגה חמש שנים לאחר שזכתה בתואר אליפות המדינה.

גם בגזרת מכבי ת"א מסיימים את הערב עם תקווה גדולה, זאת לאחר ששחקנה היווני סופוקליס שחורציאניטיס ספג עונש קל יחסית מבית הדין של איגוד הכדורסל. 

כזכור, במחזור הקודם פגשה האלופה מתל אביב את גלבוע גליל האחרונה בטבלה, ולפני הירידה למחצית שלח הסנטר הגדול שני מרפקים לעברו של מרקוס לואיס מהקבוצה היריבה. סופו הורחק ונראה היה שבית הדין של האיגוד ירחיק אותו לתקופה ממושכת ואף אולי יסיים את העונה בעקבות התקרית, דבר שהיה עשוי להיות מכה קשה עבור הצהובים. 

היום (חמישי) פסק בין הדין של איגוד הכדורסל על עונש הרחקה של שלושה משחקים בפועל, ו-4 על תנאי למשך שנה ובנוסף קנס של 50,000 שקלים לשחקן הגדול. אם לפשט זאת: סופו לא ייחסר למכבי לתקופה ארוכה וקריטית, הוא יחזור כבר בשלב שמינית הגמר, הרווח כולו של הצהובים.

לאחר פסק הדין המעודד, חזרו הצהובים הערב להיכל מנורה מבטחים הביתי, ללא שלוש השחקנים הגבוהים שלהם - רנדל, טיוס וסופו, ולאחר חמישה הפסדים רצופים בכל המסגרות, שמו סוף לדבר. 

היריבה מהרצליה קיוותה להצליח להידחק לתוך התחרות על מקום בפלייאוף, אך תיאלץ לעשות זאת מול יריבה אחרת לאחר שהפסידה לצהובים בתוצאה 88:107.

מי שהייתה קרובה הערב לעשות את הבלתי יאומן היא דווקא האחרונה בטבלה, גלבוע גליל. לאחר הניצחון הגדול על מכבי ת"א במחזור הקודם, השחקנים האדומים מהצפון פגשו את האדומים מירושלים וכמעט שהצליחו לעשות להם את מה שעשו למכבי ת"א. 

הירושלמים, בעיקר בזכות ספסל עמוק, הצליחו ברבע האחרון לסגור עניין זאת למרות משחק חלש מאוד מצידם. בסיום, 58:67 לירושלמים. 

למרות ההפסד ולמרות שהיא אחרונה בטבלה, גלבוע גליל עדיין עם סיכוי להינצל לאחר הפסד גם של יריבתה לתחתית, מכבי אשדוד. האשדודים הפסידו למכבי חיפה במשחק סופר דרמטי ומותח בתוצאה 85:88, וחרב הירידה עדיין מונחת על צווארם.

במשחקים נוספים שהתקיימו הערב בליגת ווינר סל, ניצחו עירוני נס ציונה והפועל אילת את הפועל חולון ועירוני נהריה בהתאמה. נס ציונה עדיין בתמונת הפלייאוף ואילו הפועל אילת חזק בתמונת המקום הרביעי שמוביל ליתרון בייתיות בסדרת הפלייאוף. 

אילת, חולון, מכבי חיפה והפועל ת"א מחזיקות במספר נקודות זהה שעומד על 45. זה יהיה צמוד עד הסוף.