תומך בהסכם. ברגותי
תומך בהסכם. ברגותיצילום: פלאש 90

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ביקר אמש (חמישי) בבית הכלא את המחבל מרואן ברגותי, שמרצה חמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו ונפצעו אזרחים ישראלים רבים.

בעמוד הפייסבוק שלו, כתב עודה "נפגשתי היום עם המנהיג הפלסטיני מרואן ברגותי, שיושב כבר 12 שנים ברציפות בכלא, ולפני כן היה כלוא 10 שנים נוספות" וסיפר כי "המפגש היה מרגש: גם חילופי הרשמים והחוויות, וגם השיחה עם מנהיג השותף לי בעמדותיו הפוליטיות".

עודה השווה את ברגותי למנהיג דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה, "נזכרתי בדברים שאמרו בזמנו על נלסון מנדלה: "טרוריסט בעיני צד אחד, הוא לוחם חופש בעיני הצד השני...המפגש היה מרגש, עם מנהיג השותף לי בעמדותיו הפוליטיות".

"יבוא יום בו נסתובב יחדיו עם מרואן ברחובות ירושלים העתיקה, המשוחררת מהכיבוש. יצאתי נפעם מהמפגש. הקשיים שבחיי בית הסוהר, הקשים כסורגי הברזל, הפכו אותו לעדין כמשי".

יו"ר הרשימה המשותפת הוסיף "מילותיו של מחמוד דרוויש מתאימות יותר מכל לתאר את המצב: הם חיפשו בחזהו, ולא מצאו דבר מלבד לבו. הם חיפשו בלבו, ולא מצאו דבר מלבד עמו. הם חיפשו בקולו, ולא מצאו דבר מלבד עצבותו. הם חיפשו בעצבותו, ולא מצאו דבר מלבד בית הכלא. והם חיפשו בתוך בית הכלא, ולא מצאו דבר מלבד את עצמם".

נציין כי ברגותי מרצה חמישה מאסרי עולם מצטברים ו־40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם נרצחו ונפצעו ישראלים רבים.