אוהדי בית"ר. יביאו שוב לנזק?
אוהדי בית"ר. יביאו שוב לנזק?צילום: פלאש 90

שלושה חודשים חיכתה קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים לחזור ולשחק באצטדיונה הביתי, אצטדיון טדי.

שלושה חודשים חיכה הקהל הירושלמי לחזרת קבוצתו האהובה לאצטדיון שבבירה, לאחר שזו נעדרה ממנו ארוכות בשל עונשים רבים וכבדים שספגה הקבוצה הירושלמית.

הקהל הירושלמי הוא שאחראי לעונשים הרבים של הקבוצה אותה הוא אוהד, לאחר שאלה קיללו שוב ושוב שחקנים מוסלמים במשחקי קבוצתם, השליכו חפצים, הרסו אצטדיונים ועוד שלל אירועים שדווחו על ידי משקיף המשחק וצוינו בדו"חות השיפוט הרבים. 

כעת נראה שהקהל הירושלמי יביא שוב לעונש עבור קבוצתו, רק שהפעם העונש עשוי להביא להשלכות מרחיקות לכת. 

במשחק החזרה שלהם לאצטדיון טדי הירושלמי, פגשה בית"ר את עירוני קריית שמונה, בה משחקים מספר שחקנים מוסלמים. הקהל הירושלמי שהגיע בכדי לתמוך בקבוצתו האהובה, השתדל בכל מאודו שלא להשתמש בקריאות גזעניות לעבר שחקני קריית שמונה ולהתרכז בעידוד הקבוצה הביתית.

ואז הגיעה הדקה ה-83. שער אדיר של אחמד אעבד ממרחק של 30 מטרים בסיומו חגג השחקן עם סימון של שתיקה לעבר הקהל הירושלמי, גרם להתלהטות ביציעי בית"ר ואלה החלו בקריאות "מחבל" לעבר השחקן המוסלמי.

הקריאות צוינו בדוח המשקיף וכן בדוח השיפוט, דבר שעשוי להביא לעונש כבד עבור הירושלמים כשעונש על תנאי בדמות הפחתת נקודה ממאזנם, עומד לחובתם.

באם אכן תופחת נקודה ממאזנם של הירושלמים, היא עשויה לעלות לבית"ר בהשתתפות בליגה האירופית בעונה הבאה. מכבי חיפה צמודה לה בטבלה ונקודה פחות, תגרום לחיפה לייצג את ישראל במקומה בעונה הבאה בליגה האירופית. 

הבעלים הירושלמי אלי טביב שוחח עם המשקיף והודיע כי יטפל בחומרה באוהדים שאחראים על הקריאות הגזעניות, פעולה שספק אם תשפיע על ההקלה בעונש הירושלמים.

השחקן עצמו הודה לאחר המשחק כי לא היה צריך לחגוג בצורה מתגרה שכזו כשאמר "אני מתנצל על תנועת ההשתקה, לא הייתי צריך לעשות את זה".

מבית"ר נמסר כי "אחמד עאבד התגרה בקהל. הוא חוצפן. חלק מהאוהדים ניסו להשתיק את הקריאות נגדו".