הקשישים בדיור המוגן ב"בית טובי העיר" בירושלים החליטו בימים האחרונים, לאחר רעש האדמה בנפאל, להירתם ולהתגייס למען העובדים הנאפליים שלהם, המטפלים בהם במשך שנים, אשר בתיהם ומשפחותיהם נפגעו באסון האחרון.

ב"בית טובי העיר" עובדים 13 עובדים נפאליים, ביניהם גם בעל ואישה. הקשישים, חלקם בכיסאות גלגלים, חלקם נתמכים ואינם מסוגלים לעשות הכל בכוחות עצמם, נעזרים רבות בעובדים והם הפכו, עבור חלקם, לבני משפחה של ממש.

עם היוודע דבר האסון, לא יכלו הקשישים לעמוד מנגד ולהישאר שוויי נפש. וועד הדיירים במקום החליט להתגייס למען העובדים ולאסוף כסף. "בית טובי העיר" החליט לתרום סכום זהה ולהכפיל את מה שיאספו הדיירים.

פנחס שפילמן, דייר המקום, מספר, כי לו אישית חשוב מאוד לעזור לעובדים, שאיבדו ביום אחד את הכל, "לנו, כיהודים, יש את החובה לסייע לאחרים. אסור לנו לשכוח את אשר קרה לעם שלנו במהלך ההיסטוריה ואסור לנו להתעלם מכאבם של אחרים. כאבם של העובדים הנפאליים הוא הכאב שלנו".

אבלין פאלוך, מצוות הנהלת "בית טובי העיר" הוסיפה, כי "אנחנו כאן, הצוות, העובדים והדיירים, משפחה של ממש. ברגעים קשים כאלו חשוב לנו מאוד להתגייס ולגייס את כולם למען המטרה החשובה הזו".