הוקמה קרן שתעניק מימון לתעשיינים קטנים ובינוניים

התאחדות התעשיינים ובנק מרכנתיל הכריזו היום (ראשון) על הקמת קרן משותפת בהיקף של 500 מיליון ש"ח למימון לטווח ארוך של מפעלי תעשייה קטנים ובינוניים.

בהמשך מתכוונת ההתאחדות, להגדיל משמעותית את היקף ההלוואות עד לסכום של מיליארד ש"ח.

ההלוואות שתעמיד הקרן הינן לתקופה של עד 12 שנים, למטרת שדרוג טכנולוגי וחידוש ציוד בתעשייה לשם שיפור יכולתה של התעשייה הישראלית להתחרות בעולם. ההלוואות ארוכות הטווח, אשר אינן מוצעות כיום כלל במערכת הבנקאית, יינתנו בערבות של הקרן ההדדית של התעשיינים ובתנאים מועדפים.

הקרן מיועדת לחברי ההתאחדות, בעלי מפעלים, אשר מחזור המכירות השנתי שלהם הוא עד 150 מיליון ש"ח ובעלי וותק פעילות של 3 שנים ומעלה.

באמצעות הקרן ניתן לקבל הלוואה בגובה עד 15 מיליון ש"ח, בשיעור מימון גבוה במיוחד (90% מערך המכונות) והיתרה - 10% בלבד – הון עצמי. ההלוואות ניתנות בריביות אטרקטיביות, גרייס של שנה וערבות של התאחדות התעשיינים בגובה של 60% מההלוואה.

מפעלים שירצו בכך, יוכלו גם להסתייע במאגר יועצים שילוו אותם בביצוע קפיצת מדרגה עסקית, במסגרת ההשקעה בשדרוג הטכנולוגי. פריסת החזר ההלוואה על פני תקופה ארוכה, תקל על תזרים המזומנים של המפעלים הקטנים והבינוניים ותתמרץ אותם להשקיע במכונות וקווי ייצור מתקדמים.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ציין כי "התחייבתי עם כניסתי לתפקיד לפעול בכל החזיתות במטרה לחזק את כושר התחרות של התעשייה – המשימה החשובה ביותר היא לסייע לתעשייה הישראלית לצמוח. במסגרת זו אנו פועלים להגדלת מצאי העובדים הטכנולוגיים, להאצת החיבור לגז טבעי ולהפחתת עלויות כמו ארנונה ואנרגיה. קרנות הפריון מיועדות לסייע למפעלים לבצע חידוש ציוד משמעותי במפעל, אשר יאפשר למפעל הקטן והבינוני לבצע קפיצת מדרגה בפריון וביכולת התחרותית. הגדלת הפריון תאפשר לתעשייה הישראלית לצמוח בארץ ובעולם, תייצר אלפי מקומות עבודה יציבים ותסייע בשיפור שכר העובדים במשק".

אורי ברוך, מנכ"ל בנק מרכנתיל, הוסיף כי  "שיתוף הפעולה להקמת הקרן נוצר לאור הקושי בו נתקלו מפעלים בינוניים במימון קווי ייצור, ציוד ומכונות לטווח ארוך, אשר עד היום לא קיבל פתרון מתאים כפי שמוצע בקרן החדשה. בעזרת הקרן, יוכלו מפעלים רבים בארץ להשתכלל ולהשתדרג, להגביר את היעילות והפריון ובדרך זו לשפר את יכולת התחרות שלהם אל מול תעשיות מתקדמות ברחבי העולם. בנק מרכנתיל רואה חשיבות רבה בחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים. הצלחתם עולה בקנה אחד עם ערכי הבנק בתרומתו להרחבת הפעילות במשק, חיזוק הפריפריה, העסקת עובדים ויצירת מקומות עבודה חדשים".

יו"ר האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים, התעשיין ליאור לוי, הדגיש כי "אחת ממטרותינו המרכזיות בפעילות למען התעשייה הקטנה והבינונית, הנה לאפשר למפעלים אלו לרכוש ציוד חדש ומתקדם, אשר עד היום מימונו במערכת הבנקאית היה קשה ומורכב. כך המפעלים יוכלו להעלות משמעותית את פריון העבודה ולשפר את כושר התחרות שלהם, אל מול השווקים בחו"ל. דבר אשר הינו קריטי להמשך הישרדותם ופעילותם בישראל".