המודעה שהוחרמה והוחזרה
המודעה שהוחרמה והוחזרהצילום: חוננו

בשבוע שעבר עצרו בלשי משטרה צעיר יהודי בשכונת קרית משה בירושלים והחרימו מרכבו מודעות תמיכה בחייל אלעד סלע מבת עין, אולם מתברר כי במודעות אין כל בעיה חוקית.

הצעיר שוחרר כעבור מספר שעות אך זומן להמשך חקירה, אולם כאשר התייצב במשרדי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י נאמר לו כי החקירה מבוטלת והמודעות הוחזרו לו, זאת כאשר חוקר המשטרה מציין בפניו כי המודעות נבדקו ותוכנם אינו מהווה עבירה על החוק.

לאחר החזרתן הודבקו המודעות בסוף השבוע האחרון ברחבי ירושלים ויהודה ושומרון. 

מארגון חוננו נמסר בתגובה כי התנהלות המשטרה חמורה ומהווה עילה לתביעה, וכי בכוונת הצעיר להגיש תביעה בגין מעצר וחיפוש בלתי חוקיים.

"כיצד יכולה המשטרה להחרים מודעות על בסיס מידע מודיעיני וללא שישנה כל בעיה בנוסח המודעות?", תמהים בחוננו. "נראה כי היחידה לפשיעה לאומנית ממציאה דרכי חקירה חדשות – ראשית עוצרים ומחרימים, ורק לאחר מכן בודקים האם ישנה בעיה חוקית. אנו קוראים למשטרה לחדול מרדיפת המתיישבים לאלתר".

במודעות מתנוססת תמונת החייל עם כיתוב: "אלעד סלע – נעצר בגלל שהעביר מידע לאחיו המתנחלים", ולצד התמונה נכתב "מסירות לעם ישראל, נאמנות לה', ציות לתורה".

כנגד החייל אלעד סלע, בן 25 ואב לשני ילדים המתגורר בבת עין הוגש לפני כשבועיים כתב אישום חמור בגין ריגול מתוך כוונה לסכן את ביטחון המדינה, זאת לאחר שנטען כי העביר לשכנים מישובו בת עין מסמכים אליהם נחשף במהלך שירותו הצבאי כמש"ק מודיעין בחטמ"ר עציון. המסמכים עסקו במעקב השב"כ והמשטרה אחר תנועות תושבים מבת עין, חשדות שעלו נגדם וחקירות שנוהלו בגין ארועי פגיעה בערבים באזור הישוב.

סנגורו עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר לאחר הגשת כתב האישום, כי "מדובר בכתב אישום שדגל שחור ובעייתי מתנוסס מעליו, כי אני חושב שזו הפעם הראשונה שמהערכת מגדירה רשמית את נוער הגבעות כאויב. "אני חושב שמישהו מאוד ספציפי בחלונות הגבוהים ביותר קיבל החלטה מאוד בעייתית ושנויה במחלוקת, ואני מאוד מקווה שעיון בחומר הראיות יעזור לי כדי להפריך את הטענה הזאת ויהיה מי שימצא לנכון, או בית הדין או הפרקליטות, לרדת מהעץ הזה ולהכניס את התיק לפרופורציות המתאימות".

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה לטענות.