אהוד אולמרט
אהוד אולמרטצילום: אמיל סלמן, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים מקיים הבוקר (שלישי) דיון בטיעונים לעושנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לאחר שבחדש שעבר הורשע אולמרט גם בתיק טלנסקי, בו זוכה בעבר.

במהלך הדיון הוגשו לשופטים שני מכתבים שכתב ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בשבחו של אולמרט. אחד המכתבים חסוי והמכתב השני כולל שבחים לתפקודו של אולמרט ולטיפולו בסוגיות רגישות. בדיון העיד גם בכיר לשעבר במוסד, אולם עדותו נותרה חסויה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של אולמרט, רענן דינור, הגיע להעיד, וסיפר כי הוא חש כמי ש"משמש פה" למנהלים ועובדים רבים מאוד שהיו רוצים להעיד לטובת אולמרט ולספר שהוא "אדם מוסרי וערכי בעל סולם ערכים נעלה".

דינור סיפר על תפקודו של אולמרט בתקופת הפיגועים וציין כי במהלך המשפט לא עלו היבטים רבים באישיותו של אולמרט.

רפאל מאיר, בנו של סגן ראש העיר ירושלים המנוח שמואל מאיר, ששימש כסגנו של אולמרט, סיפר על הדרך בה תמך אולמרט בבני המשפחה מאז מות אביהם בתאונת דרכים קשה.

רפאל ציין כי אולמרט הבהיר לבני המשפחה מיד לאחר האסון כי מעתה והלאה הוא ידאג להם. הוא אף הוסיף כי בניגוד לרבים אחרים שאחרי תום השבעה נעלמו מהשטח, "אהוד הכניס אותנו לחיים שלו".

"כל יום שישי הוא מגיע. לא רק אומר שלום והולך. הוא יושב עם כל אח", ציין רפאל. 

בדיון העידה גם בתו המאומצת של אולמרט. 

התובע, עו"ד אורי קורב, ציין כי כל עדויות האופי צריכות להילקח בחשבון אמנם, אך לא להשפיע על מתחם הענישה הראוי לאולמרט.

"שמענו כאן וידענו קודם שהנאשם הוא איש רב פעלים ותרם רבות לחברה. הדברים כפי שאמרנו בגלגול הקודם צריכים לעמוד לזכותו בתוך מתחם הענישה", אמר קורב.

בהמשך ביקש קורב להטיל על אולמרט עונש הנע בין 8 ל-18 חודשי מאסר בפועל.