עוברת לירוחם. עיר הבה"דים מוקמת
עוברת לירוחם. עיר הבה"דים מוקמתצילום: פלאש 90

החלוצים. בית הספר למשטרה צבאית עובר השבוע לקריית ההדרכה של צה''ל בנגב, ויהיה הראשון ליישב את הבסיס מבין שמונה בסיסי הדרכה.

הכוח החלוץ של הבה"ד התמקם בו כבר בשבוע שעבר, וכבר בשבוע זה צפויים לעבור אנשי הסגל וחניכיו. "אנו רואים במעבר הזדמנות עצומה", אמר מפקד הבה"ד, סא"ל אביחי מיבר. "נבחרנו לשמש חלוצים במעבר, וזאת בעקבות ההיערכות היסודית שעשינו בשנתיים האחרונות. זוהי זכות היסטורית גדולה, ואנו חשים בכובד האחראיות המוטל עלינו כפורצי דרך".

בבנייני בה"ד 13 החדש נבנו סימולטורים ייעודיים לתפקידי השיטור השונים וכיתות לימוד בעלי אמצעי טכנולוגיה מתקדמים ביותר. כמו כן, בקריית ההדרכה המשימות הלוגיסטיות, כמו ניקיון, שמירות או תפעול המטבחים יבוצעו על ידי זכיין אזרחי.

בזכות העובדה שחניכים בבה"ד לא ידרשו לכך, ניתן לקצר את ההכשרה בחמישה עד 15 אחוזים. קיצור זה הינו צעד משמעותי בעידן בו שירות הגברים עתיד להתקצר בכארבעה חודשים.

בעתיד, יצטרפו לחיילי ומפקדי המשטרה הצבאית חילות נוספים בקריית ההדרכה. "היום כל מי שמסתובב בבסיס נושא כומתה כחולה", סיפר סא"ל מיבר. "אני בטוח שלאחר כניסת הבה"דים נמצא תחומים בהם נוכל לשתף פעולה - להעביר תרגילים ביחד, לעשות קורסים משותפים, או להחליף ביננו מערכי שיעור".