אלוף רוני נומה
אלוף רוני נומהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בלשי משטרה ואנשי שב"כ מסרו הבוקר (רביעי) צווי הרחקה מנהליים לשלושה נערים יהודים.

על אחד הנערים, תושב קרית ארבע הוטל לשהות במעצר בית לילי במשך חודשיים והוא אף הורחק למשך שנה מיהודה ושומרון ולחצי שנה מירושלים.

בנוסף נאסר עליו ליצור קשר עם ארבעה מחבריו. קטין נוסף תושב מעלה אדומים הורחק לשמונה חודשים מיהודה ושומרון למעט מעלה אדומים ולשישה חודשים מירושלים. השלישי, בגיר, הורחק למשך שנה מיהודה ושומרון ושישה חודשים מירושלים.

הצווים נחתמו בידי אלוף פיקוד המרכז החדש רוני נומה ואלוף פיקוד העורף יואל סטריק. 

בארגון חוננו מגנים את הוצאת הצווים, אשר נמסרים מכח התקנות לשעת חירום שחוקקו הבריטים ואינם מגובים בראיות אלא ב"מידע סודי" בלבד אשר אינו מוצג לעורכי הדין של המורחקים.

ב'חוננו' אומרים כי הם מזהים לאחרונה עליית מדרגה חמורה ביחס הרשויות למתיישבים. בארגון מצביעים על צווי ההרחקה המיוחדים שניתנו למאיר אטינגר תושב השומרון וכן לצעירים נוספים שהורחקו בצווים מנהליים מיהודה ושומרון וירושלים.

שמואל מידד (זנגי), מנכ"ל הארגון, אמר כי "לאחרונה כשהמשטרה חוקרת אדם ולא מצליחה להאשים אותו - היא מוסרת לאותו נחקר צו ענישה מנהלי בו אין צורך להוכיח דבר וניתן לעקוף בו את בית המשפט. לרוב מדובר בנערים שמגורשים מביתם ונזרקים לרחוב כי הפרקליטות אינה רואה צורך להציג ראיות אלא לדלג על התמודדות משפטית", אומר מידד.

לדבריו, "הציבור שמנהל את שגרת יומו אינו חש בסכנה המאיימת הזאת. לכן הוא עדיין שותק. אבל ברגע שיתברר עומק העוול והעיוות תהיה כאן התפרצות שלא הכרנו כמותה ולכן אנחנו רואים צורך לחזור שוב ושוב על האזהרה הזאת".