חגי טופולנסקי
חגי טופולנסקיצילום: דובר צה"ל, פלאש 90

ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, שיגר היום (רביעי) מכתב למפקדי צה"ל וביקש מהם לדבר עם החיילים על שילוב העדה האתיופית ונגד גזענות.

"בחודש האחרון אירעה שורת אירועי אלימות חריגים – ביניהם אירועים כנגד חייל חרדי וכנגד חייל ממוצא אתיופי", כתב טופולנסקי, "על צה"ל מוטלת אחריות כבדה לשמירה על בטחון המדינה, אולם לצה"ל תפקיד חשוב וייחודי נוסף – חינוך לערכים ואזרחות טובה".

הוא ציין כי צה"ל משקיע מאמץ רחב לשילוב כלל האוכלוסיות ומתן הזדמנות לכל אחד ואחת, "בהתאם צה"ל ומפקדיו עושים רבות לשלב את בני העדה האתיופית ולתת להם הזדמנות להתפתח ולמצות את עצמם בצה"ל ובחברה.

לאוכלוסייה זו הישגים רבים והשתלבות טובה מאוד בצה"ל, יחד עם זאת יש לנו עוד דרך לעשות".

"אנו מגנים בתוקף כל אירוע של אלימות, פיזית או מילולית וכל אפליה למיניה", הדגיש טופולנסקי והוסיף כי "לאור האירועים האחרונים ובהנחיית הרמטכ"ל אתם נדרשים לבצע שעת מפקד בשבוע הקרוב. קצין חינוך ראשי יפיץ הנחיות מקצועיות ודגשים לניהול השיח שיעסוק בגינוי אלימות, מניעת גזענות ודרכים לשילוב מיטבי של אוכלוסיות בדגש לבני העדה האתיופית.

כולנו תקווה כי אירועי הימים האחרונים ייעלמו ולא יחזרו, אין לי ספק כי אם נדע לקרב לבבות ונהיה מאוחדים וערכיים, לא יהיה אויב שיוכל לנו".

למכתב המלא לחצו כאן