קייסים בתפילה
קייסים בתפילהצילום: מרים אלסטר. פלאש90

לאחר שהתקבלה תמיכת הרב חיים דרוקמן, הוציא מנכ"ל רשת ישיבות בני עקיבא הרב בני נכטיילר קריאה למנהלי המוסדות לציין את יום ירושלים כיום הזיכרון הרשמי כיום הזיכרון הרשמי לאלפי בני העדה האתיופית שנהרגו ונפטרו בדרכם לארץ ישראל.

"4000 מיהודי אתיופיה שעזבו הכול ופתחו במסע לישראל לא הצליחו לסיים אותו, המסע היה כמיהה לירושלים ולבניין הארץ וטבעי שיום ירושלים יכיל בתוכו תוכן ראוי של חיבור כזה", אומר הרב נכטיילר.

בהודעתו לראשי המוסדות כתב: "זו העת בה עלינו לחבק את התלמידים והתלמידות בני העדה האתיופית במוסדותינו ולתת להם לשתף אותנו בסיפור העלייה שלהם בו חלקם איבדו בני משפחה".

המנהל החינוכי של רשת בני עקיבא, הרב יונה גודמן, צירף לקריאה מאמר מנחה למורים לאור המחאה של העדה האתיופית בישראל. במאמר זה קורא הרב גודמן לחשבון נפש: "ל"ג בעומר נחשב ליום בו פסקה המגיפה שפשטה בין תלמידי רבי עקיבא, מגפה שנבעה מפגם ביחסי בין אדם לחברו, האם סיימנו לתקן את הדורש תיקון".

 מנהלי הרשת הורו לנצל את העת ולאפשר לתלמידים המשתייכים לעדה האתיופית לספר בכיתות את סיפורם האישי והמשפחתי, ולעודד אותם לשתף בקורות את בני משפחותיהם במסע העלייה ארצה "מתוך תקווה כי חשיפה לסיפורים לגבורה ולהקרבה של יהודי אתיופיה לבוא לירושלים יתנפצו החסמים והחומות".