חתימת ההסכם הקואליציוני
חתימת ההסכם הקואליציוניצילום: הבית היהודי

הרב ד"ר דניאל טרופר, יו"ר קרן קהילות ולשעבר יו"ר ועדת החוקה בבית היהודי, מביע בראיון לערוץ 7 התפעלות מסוייגת מהישגיה של המפלגה במשא ומתן הקואליציוני.

לדבריו, "יש לי הרגשה לא נוחה, אני חושב שזו בעיה שבמשא ומתן הצד השני יוצא עם הרגשה לא טובה, זה לא בריא, צריכים לעבוד בשותפות, אם הצד השני מרגיש שהוא נסחט זה לא בריא".

למרות תחושה זו, הרב טרופר מדגיש כי הליכוד הוא האשם בסיטואציה שנוצרה. "זו בוודאי לא אשמה של הבית היהודי, הבעיה התחילה מזה שראש הממשלה כבר נתן לשותפים הקודמים יותר מדיי, לכחלון יותר מדיי, לאגודת ישראל כל כך הרבה כסף, לדרעי את כל הדתות".

"כשהוא הגיע לבית היהודי זה טבעי שגם הם ידרשו הרבה. אבל כעת המשימה היא לבנות מחדש את האמון בין הבית היהודי לליכוד", טוען הרב טרופר.

הרב טרופר, סבור שהבית היהודי קיבל תיקים רבים הרבה מעבר לגודלו בבחירות, "הבית היהודי קיבל כמו מפלגה עם יותר מנדטים, אבל גם כל השותפים קיבלו יותר מדיי, לכן גם לבית היהודי לא הייתה ברירה. אני חושב שהקש ששבר את גב הגמל זה מסירת משרד הדתות כולו לש"ס וזה מה שהעלה את הדרישה לתיק המשפטים".

"יש לנו כעת משרדים חשובים מאוד וזו הזדמנות, חבל רק שזה ערער את השותפות ביננו לליכוד והאתגר עכשיו ליצור קשר של שותפות", חתם הרב טרופר.