כאן שביתה
כאן שביתהפלאש 90

מרכז איין ראנד והתנועה הליברלית החדשה קיימו היום (חמישי) את כנס החירות השני, בנמל יפו.

כ- 500 איש האזינו לסדרת דיונים בנושאים שונים בהם נישואים חד מיניים, היי טק, וכוחה של המדינה והצורך לרסן אותו.

בין הדוברים בכנס היו פרופ' עומר מואב, פרופ' שלמה קליש, מנכ"ל ג'רוזלם ונצ'רס, ח"כ לשעבר משה פייגלין, בועז ארד מנכ"ל מרכז איין ראנד ואחרים.

פרופ' עומר מואב אמר בכנס, כי "אירגוני עובדים במגזר ציבורי בישראל שונים מאוד מארגונים במדינות אחרות. יש להם כוח בלתי מרוסן, החוק ובתי הדין לעבודה פוסקים על סמך אידאולוגיה סוציאליסטית נטו וההישגים שלהם באים על חשבון הציבור הרחב. הם גם פוגעים ביכולת של השוק להתפתח וגם לוקחים כספים מהקופה".

"יש להוציא את אירגוני העובדים במגזר הציבורי מחוץ לחוק", הכריז מואב, "צריך לומר את האמת- היתה כאן הפרטה. השירותים החיוניים, הנמלים וחברת החשמל עברו לידיים פרטיות- ידי אירגוני העובדים. ממשלות ישראל הפקירו את הנמלים וחברת החשמל ואיבדו אותן. היה מוטב להחזיר את הרכוש הציבורי לידי הציבור".

לדבריו, "כדי לפתור את המצב יש להפסיק ולמנוע מעתה את זכות ההתארגנות בשירותים חיוניים, כמו המצב הקיים בצבא ובמשטרה. אירגוני העובדים במגזר הציבורי מחזיקים את הממשלה בגרון, ולא ברור אם בכלל ניתן להשיב את הגלגל לאחור ולהחזיר את השירותים הללו לשליטת המדינה".

בועז ארד, מנכ"ל מרכז איין ראנד, אמר בכנס כי: "לצערי, במקום להתקדם, ישראל הולכת אחורה. הממשלה הנוכחית עומדת להחזיר את הקצבאות ולהשיב מאות אלפי אל מעגל התלות בממשלה והחוצה מהמעגל היצרני. אם לא נדע לשחרר את הכוחות היצירתיים של אזרחי ישראל ונאפשר להם לעבוד, ליזום, להשקיע ולהרוויח במקום להשתעבד לקצבאות, גורלינו יחרץ".

משה פייגלין אמר בכנס כי: "אנחנו אוהבים את המדינה אבל אנחנו מבינים כמה היא מסוכנת. כמו אש, אנחנו מבינים שכדאי להתחמם לאורה אבל לא להישרף ממנה. מעט מאוד אנשים מבינים עד כמה המדינה היא מסוכנת. כך למשל, יש דיון כעת על הנושא של גיוס בנות דתיות- אבל השאלה היא לא האם זה טוב או רע, אלא האם מישהו בכלל צריך אותן בצבא? האם הן לא יהיו מיותרות כמו משרתי סדיר רבים אחרים? מדינה אמורה לעסוק בשני דברים בלבד- בטחון ומשפט, וחבל שמדינת ישראל עושה כל כך הרבה דברים, אבל ביטחון ומשפט אנחנו לא מקבלים ממנה".