צילום שביל ישראל בהרי אילת
צילום שביל ישראל בהרי אילתצילום: החברה להגנת הטבע

לראשונה בישראל, יצעדו במשך שלושה חודשים אנשי הדור הצעיר של החברה להגנת הטבע בשביל ישראל, שאורכו כ - 1100 ק"מ, תוך שהם מתעדים את השביל עם מצלמות ה -Trekker של גוגל סטריט וויו (google Street View), במטרה למפות את השביל עבור המטיילים הבאים.

זה יהיה צילום השביל הארוך ביותר שנעשה אי פעם בעולם והצילום הראשון של שביל טיולים החוצה מדינה, מתחילתה ועד סופה.

היום (ראשון) הפרויקט המשותף יצא לדרך, עם שני צוותים של הדור הצעיר בחברה להגנת הטבע, שהחלו את ההליכה והצילום באילת ובערבה.

שביל ישראל נחנך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך המדינה. השביל מתחיל בקיבוץ דן בצפון ומסתיים בבית ספר שדה אילת בדרום והוא עובר בגליל, בכרמל, לאורך החוף, בתל אביב, ראש העין, אלעד, מרחב מודיעין, בשפלת יהודה, בבית גוברין, באזורים נרחבים בנגב ובהרי אילת.

בארגון מציינים כי שביל ישראל מגלם בתוכו ערכי טבע ונוף, מורשת, מסורת ודת, רב תרבותיות, מפגש עם מגזרים שונים ומגוונים והוא מהווה חווייה בלתי נשכחת של פסיפס ישראלי מרהיב ומרתק של החברה הישראלית. שביל ישראל מספר את סיפורה של הארץ הזו, על אנשיה ומורשתם, מגוון נופיה, בעלי החיים שבה, הצמחים וההיסטוריה שלה.

לאורכו של השביל צועדת ההוויה הישראלית על רגליה: תלמידי בתי הספר, בני תנועות הנוער, חיילים, תיירים מכל העולם, משפחות וכל אוהבי הארץ והטבע. שביל ישראל הוא שם וסימן רשום של החברה להגנת הטבע.

פרויקט Street View של גוגל, שהושק במאי 2007, זמין כיום ב-66 מדינות על פני כל שבע היבשות. הכלי מאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי בשכונות, אתרים היסטוריים, מוזיאונים, מבני ציבור ואחרים באמצעות תמונות פנורמיות מגובה הרחוב. מאז השקת הפרויקט צולמו למעלה מתשעה מיליון קילומטרים של דרכים.

הפרויקט, שהחל כטנדרים עמוסי מצלמות, מכשירי לייזר וג'י.פי.אס, שנסעו בכבישים ברחבי העולם, התרחב למספר רב של מכשירים, המאפשרים לתפוס תמונה של 360 מעלות בתנאי שטח שונים. חוץ מהמכונית הייעודית, צוות ה - Street View משתמש גם באופני שלג, תלת אופן, עגלה ותרמיל גב. 

ב- Street View ניתן למצוא כמה מהנופים ומסלולי הטיול היפים בעולם ושביל ישראל מצטרף לשורה ארוכה של טרקים ונופים המתועדים במפות גוגל. בין האתרים ניתן למצוא את עמק הקומבו שלמרגלות הר האוורסט בנפאל, שייט לאורך נהר הקולורדו, שונית המחסום הגדולה שבאוסטרליה, שונית האלמוגים הגדולה בעולם והפירמידות של גיזה.