גבוה נמוך
גבוה נמוךצילום: Thinkstock

מומחים במרכז שניידר לרפואת הילדים הוכיחו כי פורמולה ייחודית, הניתנת לילדים בריאים, נמוכים ורזים במשך תקופה של שישה חודשים, שיפרה באופן משמעותי את קומתם ומשקלם.

עוד התברר כי על אף שנטלו את הפורמולה במשך חודשים רבים, שמרו הילדים על BMI תקין (היחס בין משקל לגובה) ולא לקו בהשמנת יתר.

במרכז שניידר מציינים כי הפורמולה הייחודית אינה מיועדת לילדים שקומתם הנמוכה נובעת מחוסר בהורמון גדילה.

במסגרת המחקר נבדקה השפעת הפורמולה החדשה המכילה חלבון, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים על קומתם של ילדים. במחקר השתתפו כ-200 ילדים נמוכים ורזים (גובה מתחת לאחוזון 10 ויחס משקל לגובה נמוך), לפני תחילת התבגרותם.

המשתתפים חולקו אקראית לשתי קבוצות: קבוצת המחקר קיבלה במשך שישה חודשים את הפורמולה הייחודית, שפותחה במרכז שניידר, בעוד שקבוצת הביקורת קיבלה פלצבו (תכשיר דמה שאינו מכיל חומרים פעילים), לאורך תקופת זמן דומה.

לדברי הרופאים, תוצאות המחקר מצביעות על כך כי לפורמולה הייחודית יש פוטנציאל לשיפור גדילתם של ילדים רזים בעלי קומה נמוכה. בימים אלה החל שיווק הפורמולה הייחודית לקהל הרחב.

בתוך כך, ולאור הצלחת המחקר הראשון, נפתח בימים אלה במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר מחקר חדש להאצת גדילה במתבגרים בריאים ונמוכים.

המחקר יתבצע באופן דומה למחקר הראשון (חלוקה לקבוצת מחקר וקבוצת ביקורת) והוא מיועד לנערות מעל גיל 10 ונערים מעל גיל 11, אשר גובהם ומשקלם נמצאים מתחת לאחוזון 10. בני הנוער יטופלו בפורמולה ייעודית ומותאמת למינם. מטרת המחקר היא להוכיח שהפורמולה הניתנת למתבגרים יאיץ את גדילתם לעומת מתבגרים שאינם מקבלים אותה. המחקר מאושר על ידי ועדת הלסינקי של מרכז שניידר לרפואת ילדים.