סוכנות המודיעין הקנדית
סוכנות המודיעין הקנדיתcsis-scrs.gc.ca

סוכנות המודיעין הקנדית CSIS פרסמה בשבוע שעבר את הערכת המודיעין השנתית, הקובעת באופן ברור כי הטרור מוסיף להוות איום משמעותי לביטחון הלאומי של קנדה, וכי ומאז אפריל 2013 החמיר איום זה מבית ובזירה הבינלאומית.

על פי סקירת המודיעין, איום הטרור על קנדה בא לידי ביטוי בתכנון פעולות בשטח קנדה ואינטרסים קנדיים בחו"ל, שימוש בקנדה לצורך העברת סיוע לוגיסטי וכספי לארגוני טרור, והסתה של אזרחים קנדים באמצעות הרשתות החברתיות על מנת שיצטרפו לארגוני הטרור. 

הרדיקליזציה של צעירים נתפסת כתופעה רחבה אשר קשה לבלום אותה. מחקר שערך המודיעין הקנדי בנושא מצא, כי קנדים שהפכו לקיצונים הגיעו מכל שכבות האוכלוסיה, מגילאים שונים ומרקע תרבותי מגוון, ואשר על כן לא ניתן להרכיב פרופיל שניתן על בסיסו לאתר חשודים.

אזרחים קנדים שעברו תהליך של רדיקלזיציה נוטים לצאת את המדינה כדי להצטרף לארגוני טרור, ויש שאף ביצעו או תכננו פעולות טרור בשטח קנדה. קיים חשש שאזרחים קנדים שהצטרפו לארגוני טרור בחו"ל יחזרו למדינה כדי להקים תשתית טרור על בסיס הידע שצברו בזירות הג'יהאד. 

הדוח מציין עוד את הסכנה שמהווים קיצונים הנימנים ארגוני שמאל הפועלים בקבוצות קטנות נגד המערכת הקפיטליסטית וחותרים לפגוע בתשתיות, וחוגים ימניים קיצוניים קטנים ומפוצלים, אשר מציבים סכנה לסדר הציבורי אך אינם מסכנים את הביטחון הלאומי.