הענקת השקל העתיק
הענקת השקל העתיקצילום: חיים צח - לע"מ

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, נפרד היום (ראשון) באירוע חגיגי מהמשרד, אחרי שלוש שנים וחצי בהן שרת בתפקידו.

באירוע השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכירי המגזר הציבורי ומשרדי הממשלה, שרים בעבר ובהווה, ראשי רשויות, ח״כים, שגרירים, יועצי רה"מ, עובדי המשרד ובני משפחתו של הראל.

לוקר אשר הגיע לשירות הציבורי מהמגזר העסקי מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו למנכ"ל משרדו בסוף 2011. במסגרת תפקידו ניהל את עבודת המטה של הממשלה בנושאים הכלכליים-חברתיים ופעל בנושאים אלה כאיש הביצוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול שרי ומשרדי הממשלה, ראשי רשויות, משקיעים זרים והמגזר העסקי.

לוקר ביקש מראש הממשלה בנובמבר האחרון לסיים את תפקידו בתום שלוש שנים. עם הקדמת הבחירות וקבלת האחריות על שמונה משרדים כלכליים ביקש ראש הממשלה מלוקר להישאר עד לאחר הבחירות. בחודשים שחלפו מאז הודיע על התפטרותו ונשאר בתפקידו, הספיק לוקר להוביל שורה של מהלכים.

בין המהלכים שהוביל, פתרון המחלוקת בין משרדי האוצר והבטחון שתאפשר את המשך מעבר צה"ל דרומה, תכלול התוכנית לפינוי מחנות צה"ל מאזורי הביקוש שיאפשרו בנייה של 60,000 יח"ד, אישור תזכיר חוק המזומן, סיכום תזכיר "חוק רפורמת הקורנפלקס" והתאמת שיטת יבוא המזון הרגיל לישראל, סיכום מתווה העלאת שכר המינימום מול ההסתדרות והתאחדות התעשיינים, החלטת ממשלה למנגנון קצובת הכהונה לסגל הבכיר בשירות המדינה (קדנציות ורוטציות), הקמת רשות הסייבר ואישור תוכניות חדשות בהיקף של מיליארדי שקלים לקליטת עלייה ולפיתוח כלכלי-חברתי במגזר הדרוזי-צ'רקסי ובמגזרי המיעוטים.

בד בבד פעל לוקר בשם ראש הממשלה בניהול העניינים השוטפים של שמונת משרדי הממשלה שבאחריותו מול הדרגים המקצועיים בהם שימש ראש הממשלה כשר בפועל, ובפרט משרד האוצר.

לוקר פנה בנאומו לראש הממשלה ואמר "הייתה לי הזכות לעבוד איתך, כאחד היועצים הקרובים והבכירים שלך. כל הלחצים במדינה המורכבת הזו מתנקזים בסוף לאדם אחד. הייתי לצידך כל הזמן, גם ברגעים הקשים, וראיתי את הנטל העצום. זה היה אחד המנועים האדירים שדחפו אותי כל יום ויום – לנסות ולהוריד ממך כמה שיותר מטלות. להביא לך פתרונות ולא בעיות".

"נתת לי גיבוי ענק, מהיום הראשון בתפקיד, וכל מה שעשיתי וכל הישג שהשגתי, צריך לייחס לך. פעלתי כזרוע הארוכה שלך. ראש הממשלה, אני מקווה שהשבתי לך על האמון והגיבוי, ושהצלחתי להוריד ממך מעט מהעומס העצום", הוסיף לוקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעשייה של הראל ואמר: "נעשתה עבודה אדירה, גדולה מאוד, היא התנקזה הרבה פעמים למשרד ראש הממשלה, היא התנקזה אליך. אני רוצה להודות לך על השירות שלך למדינה, למדינת ישראל, לאזרחי ישראל, כל אזרחי מדינת ישראל".

"צא לנוח, תהיה קצת עם משפחתך המקסימה, אבל תחזור. אנחנו מעריכים מאוד מאוד את העבודה שלך, אנחנו אוהבים אותך ואנחנו זקוקים לך. תודה רבה לך, תודה, הראל", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק למנכ"ל היוצא של משרד ראש הממשלה את "מחלף הראל" שכולל את כל החלטות הממשלה שגיבש במהלך כהונתו. בנוסף, העניק לו מטבע "שקל" עתיק שמסמל את הטיפול בכלכלה ובחברה שעליו נחרט "אין לו לאדם ייעוד נשגב יותר, מלרתום כל כוחותיו לשירותו של האחר" סופוקלס. "תודה על השותפות בעשייה למען המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאי 2015".