סמי תורג'מן
סמי תורג'מןפלאש 90

"לחמאס אין תחליף כריבון בתוך הרצועה. התחליף הוא צה"ל וכאוס שלטוני. גם אנחנו מעוניינים בכתובת ברצועה, כי אחרת יהיה שם כאוס — ואז המציאות הביטחונית תהיה הרבה יותר בעייתית", כך מצוטט הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות' אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן , במפגש עם ראשי רשויות אזוריות בקיבוץ נחל־עוז.

האלוף תורג'מן הוסיף, "לישראל ולחמאס יש אינטרסים משותפים גם במציאות הקיימת, שזה שקט ורגיעה לצמיחה ולשגשוג. הם רוצים שקט גם לאוכלוסייה וגם להתעצמות צבאית. הם לא רוצים ג'יהאד עולמי, זה מאיים על חמאס ועלינו. כמו כן יש אינטרס משותף שלא יהיה בעזה משבר הומניטרי".

"המאבק מול חמאס זה לא מלחמה צבאית נקודה", אמר אלוף הפיקוד. "מי שחושב שמאבק בינינו לבין חמאס זה רק הפעלת כוח צבאי אחד נגד השני לא תופס את האירוע נכון. אנחנו לא יכולים למנוע מחמאס להתעצם. בואו נודה על האמת, אף פעם לא הצלחנו בזה, גם לא בסוריה וגם לא מול חיזבאללה. אנחנו צריכים להבין שאחת לכמה שנים יהיה סבב. להבנתי האלטרנטיבה היא ליצור ולנסות למצוא תקופות שקט ככל שניתן".

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חגג', אמר בתגובה "ברור שפעילי הטרור עוסקים בטרור גם היום, במצב של 'הפסקת אש', ונערכים ללחימה הבאה. וברור לכולם שהלחימה הבאה, בין אם מצפון או מדרום, תהיה קשה. המלחמות היום מתנהלות בעורף, שדה הקרב הוא העורף, ולכן יש לדאוג למיגון מתאים לעורף".