חנן יובל
חנן יובלצילום: משה שי, פלאש 90

מופע אומנותי 'שרים ומספרים קרליבך', יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 20:30 בהיכל התרבות ביד בנימין.

במופע ישתתפו הזמרים חנן יובל, דביר שפיגל ולהקת בעלמא, שישירו ממיטב השירים של הרב שלמה קרליבך.

בראיון לערוץ 7 סיפר חנן יובל כי המפגש הראשון שלו עם קרליבך היה לפני כמעט 50 שנים, "ב-1969 ה'שלושרים' - בני אמדורסקי, שלום חנוך ואנכי, השתתפנו בפסטיבל החסידי הראשון ושרנו את 'והאר עיננו' והגענו למקום השלישי. לקראת אותו מופע פגשתי את הרב קרליבך".

הוא סיפר כי שנה וחצי לאחר מכן הוא שר יחד עם 'שובבי ציון' את השיר 'ישראל ישראל' ו'חמדת ימים', "יש לי תואר .B.A בקרליבך".

המופע הראשון לזכרו של קרליבך התקיים סמוך לפטירתו - דווקא בפסטיבל ערד, אשר באותה שנה חנן יובל ניהל את הפסטיבל, "בשנת 95 כשהתמניתי להיות המנהל האומנותי של הפסטיבל, זה היה סמוך לפטירתו של הרב קרליבך והערב הראשון שהיה לזכרו בישראל היה בפסטיבל ערד". באותו מופע נטלו חלק בין השאר עוזי חיטמן, שלמה בר, צמד רעים ועוד, "כך המשכנו והרצנו את הערב הזה עשר שנים עד פטירתו של עוזי".

יובל ציין כי קרליבך ידע לבחור את הפסוקים הנכונים שמחברים בין סוגים שונים של אוכלוסיות, "יש בהם ההיפך מהטפה. יש בהם את החיבור החברתי וזו מוזיקת הנשמה היהודית הגדולה ביותר".

לקראת המופע המנוהל על ידי נגן הקלרינט, חנן בר סלע, מספר יובל כי הם בחרו למעלה מעשרים שירים ממבחר השירים של קרליבך, "לצידי ינגן ניר מוצרי וישיר דביר שפיגל שהוא בעצם היוזם של הסיבוב הנוכחי של שירי קרליבך. בסוף המופע, כל הקהל על הרגליים", הבטיח יובל.

במקביל למופע זה, סיפר חנן יובל, כי הוא מקיים מופעים בארץ ובחו"ל והוא עובד כעת על אלבום חדש שכולו שירי ילדים שכתב יהונתן גפן.