לא סולח. הנדל
לא סולח. הנדלפלאש 90

יו"ר מועצת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, צבי הנדל, התייחס הערב (רביעי) לדבריו של מפכ"ל המשטרה, לפיהם יש לבדוק מחדש את איסור השימוש בסמים קלים.

"אמירה מהסוג הזה לא צריכה להגיע מאיש אכיפת חוק, אחת כמה וכמה לא ממפכ"ל משטרת ישראל, ועוד במסגרת הופעה בפני בני נוער", אמר הנדל והוסיף כי מריחואנה היא "סם מסוכן. סם שפגיעתו קשה בכל אחד ובמיוחד בבני נוער ובצעירים עד גיל 25, גיל בו הגוף ובעיקר המוח נמצא עדיין בהליך התפתחותי".

הוא הוסיף כי חשוב לנהל שיח ציבורי פתוח ככל שאפשר, "אבל צריך גם לדעת לנהל שיח ציבורי אחראי. שיח הלגליזציה, יוצר לגיטימציה. קרוב ל-20% מהמאושפזים הצעירים עד גיל 25 בכפרי גמילה, הגיעו לשם בגלל מריחואנה. בקרב בני נוער שהתחילו לצרוך מריחואנה לפני גיל 17 נמצאו פגיעות בהתפתחות המוח, באינטליגנציה, בגובה ובמשקל בהשוואה לכלל האוכלוסייה, שלא לדבר על הסכנה לפגיעות נפשיות והתמכרות שגוברת ככל שגיל צרכני הסמים קטן. בנוסף, עישון סמים פוגע במוטיבציה, ביצרניות, בחדשנות, בבסיסה של החברה הישראלית, חוסנה ועתידה".

הנדל ציין כי מדינת ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בחקר ובשימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, "וטוב שכך. הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול לוקחת חלק במאמצים להקל על החולים את הנגישות למריחואנה לצרכים רפואיים, אבל כמו תרופות אחרות, מריחואנה יכולה לסייע לחולים ולהזיק לבריאים. מריחואנה לצרכים רפואיים חייבת להיות זמינה לאלו שזקוקים לה, אבל רק להם".

בעקבות דברי המפכ"ל, תקיים מועצת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, בה חברים נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים, כולל המשרד לביטחון פנים, ישיבה מיוחדת על מנת לבחון את אופן התגובה וההתייחסות לדברי המפכ"ל ולהשלכותיהם.