איילת שקד
איילת שקדצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

רבה של קרית שמונה, הרב צפניה דרורי, אומר לערוץ 7 כי הוא משוכנע ששרת המשפטים המיועדת, תפתיע לטובה גם את שופטי העליון.

"אני חושב שצריך למנות כשר משפטים אדם שרוח בו", אמר הרב דרורי, "איילת שקד היא דוגמה טובה ביותר לאיש ציבור קשוב, ויחד עם זאת בעלת דעות עצמאיות ועקרוניות, וזה איש אשר רוח בו".

הרב דרורי משוכנע ששקד תצליח לשחזר את ההצלחה מהוועדה לשיוויון בנטל, "היא הפתיעה כשהיא הצליחה לדבר עם כל הציבורים ולמצוא פתרונות שכולם יצאו מרוצים. בועדה של השיוויון בנטל היא יצרה קשר עם הציבור הלא דתי ולפעמים גם עם הציבור האנטי חרדי אך במקביל יצרה קשר עם אנשים דתיים, יש לה יכולת לשמוע ולתת פתרונות".

לדבריו, שקד תצליח ליצור גשר גם עם מערכת המשפט, "השופטים יקבלו ממנה גיבוי, אך לצד זה גם בית המשפט לא יבטל את כח הכנסת ודעת הקהל, מה יכול להיות יותר טוב מזה? - כולם יהיו מרוצים.

שקד תדע לרקום את הרקמה האנושית החברתית בתוך המערכת. אם היא תצליח להכניס יותר שופטים שלא מנצלים את הפטיש אלא את ההחלטה הערכית היא תשפר את העולם. כמו שכתוב במסכת אבות, הוו מתונים בדין, ביצירת בית משפט מתון, אפשר ליצור חברה ישראלית מתוקנת".

הוא ציין כי כולם מחכים לשקד, "גם השמאל וגם הימין. כולל השמאל שהתמחה במערכת הבחירות האחרונה בדרך מסוימת ולאחר שהגיע לתוצאות לא טובות משימוש באלימות מילולית הוא ישמח לדרכה של שקד".