רות דוד
רות דודצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ לשעבר משה פייגלין אומר לערוץ 7 כי פרשת עו"ד רות דוד היא רק הדוגמית לשחיתות האמיתית של הפרקליטות.

"אכן מדובר בחקירה מדהימה נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, שהרי מדובר כאן באנשים שיותר חזקים משופטים, הם אלה שמחליטים את מי להביא לבתי המשפט. כולם פוערים את הפה בתדהמה האם אישה בעמדת כח שחרצה גורלות של מנהיגים בישראל, איך אישה כזאת, אם אכן החשדות נכונים, עשתה יד אחת עם עולם הפשע".

לדבריו, השחיתות האמיתית מתחילה יותר למעלה, "ישנה שחיתות גדולה יותר ומהותית יותר אולי מאות מונים מהשחיתות של רות דוד, שחיתות של אנשים שהפכו את כוחם וגנבו את המדינה. לפני כשנה היה צריך למנות פרקליט מדינה. ועדת האיתור הייתה צריכה להביא לממשלה כמה שמות, אך היועץ המשפטי ווינשטיין שעד היום לא הועמד לדין על כך שבביתו היה עובד זר, ווינשטיין שעומד בראש ועדת האיתור את מי הוא הביא? את שי ניצן".

"ניצן אולי פרקליט מוכשר, אך הוא בוודאי לא נחשב לאדם חסר פניות. אדם שרדף את אנשי ארץ ישראל ועמד בראש המחלקה לתפקידים מיוחדים לרדיפת אנשי ימין. את האיש הזה מביאים כמועמד יחיד, אין בחירה, יש ממשלה נבחרת שאמורה לבחור מועמד יחיד, את שי ניצן. ממשלת הליכוד צריכה לקבל את מי שאנשי השמאל כפו עליה. אף אחד לא רוצה להסתבך עם מי שמכונים חבורת שלטון החוק ועם התקשורת".

לדבריו, כשהפרקליטות מרגישה את עצמה מורמת מעם, אין פלא שאלה התוצאות, "שי ניצן לא איש מושחת, ודאי שהוא לא ידע ממעשיה של רות דוד. אבל יש כאן מערכת שהיא מעל כל ביקורת, שאין שקיפות, מערכת שלא נבחרת ומשדרת לציבור שהיא מעל הדמוקרטיה. יש כאן מערכת עם כוח שתמיד יהפוך כח להשחית. כי כששי ניצן נבחר בצורה שנבחר ואין מערכת שעומדת בביקורת ורק משכפלת את עצמה, היא בעצם מבהירה לשלטון הרוב, מי באמת קובע. לכן תופעה כמו רות דוד לא ניתן למנוע אותה".