תנו לשוטרים את ההערכה על העבודה הקשה שהם עושים. שוטרים בהר הבית. ארכיון
תנו לשוטרים את ההערכה על העבודה הקשה שהם עושים. שוטרים בהר הבית. ארכיוןפלאש 90

אמא מדליקה נרות שבת, אבא הולך עם הילדים לבית הכנסת. הם חוזרים, שרים שלום עליכם מלאכי השלום, קידוש, אבא מברך את הילדים, זמירות שבת מסביב לשולחן...

כך בדרך כלל נראית השבת ברוב הבתים של הקוראים.

אבל אצלנו בבית שבת כזו היא לא מובנת מאליה. עונג השבת שלנו נקנה במאמצים רבים, כי דמות מאוד משמעותית לא תמיד נמצאת בבית.

וזה לא רק בשבת. גם בחגים, בחופשים, במסיבות בגן, באספות הורים ובאירועים משפחתיים.

בתור אשת שוטר אני מוצאת את עצמי בכל כך הרבה הזדמנויות לבד עם הילדים, ומנסה להסביר להם למה גם הפעם אבא לא יכול לבוא. דווקא הרגעים שבהם כל עם ישראל חוגג ונהנה ביחד עם כל המשפחה, הם הרגעים שבהם השוטרים עובדים הכי קשה והמשפחות שלהם נשארות לבד.

כשאבא שוטר, זה אומר שכשכולם עשו מנגלים ביום העצמאות אנחנו היינו לבד; כשכולם יצאו לטייל ביום הבחירות אנחנו היינו לבד; כשאנחנו מוזמנים לאירוע משמח, הדבר הראשון הוא לרוץ ללוח השנה ולקוות שזה מסתדר עם המשמרות. וגם אם כן, זה עדיין לא אומר שאפשר לנשום לרווחה, כי יכול להיות מצב שבו פתאום ישתנו המשמרות או שתהיה קריאה פתאומית שתמנע מאיתנו להגיע. זה אומר שכשיש חלום רע בלילה, רק אמא נמצאת כדי לגרש את המפלצת מתחת למיטה (וכולנו יודעים שהמפלצת מפחדת יותר מאבא...).

ואלו עוד הרגעים שאנחנו, נשות השוטרים, לומדות להתמודד איתם.

אבל ההתמודדות הכי קשה של אשת השוטר היא הדאגה הבלתי פוסקת. בכל פעם שהוא יוצא מהבית, את דואגת מה יהיה הפעם במשמרת. אחרי פעמים אין ספור שבהן הוא חזר חבול אחרי שתקפו אותו עצורים, או אחרי שנשלח במהלך משמרת סטנדרטית לפזר הפגנה שיצאה מכלל שליטה, ואפילו אחרי שנשלח למירון לאבטח את החוגגים ונתקל במטח של גידופים ובקבוקים. ואת מודה לקב"ה על כל משמרת שהוא חוזר ממנה הביתה בשלום, ומתפללת אליו בכל רגע כדי שגם המשמרת הבאה תעבור בשלום, כי כל אירוע סטנדרטי עלול ברגע להסלים.

אנחנו יודעים שרוב אזרחי המדינה פוגשים את השוטרים בסיטואציות לא קלות. בדרך כלל הסיבה להגעה של שוטר היא לא חיובית. אם זה בגלל שאתם קורבן לפשע כלשהו, או אולי בגלל דו"ח שהוא רשם לכם. לפעמים גם בגלל שהוגשה נגדכם תלונה או יש חשד שביצעתם עבירה כלשהי. לצערנו הרב, לפעמים אתם גם נתקלים בשוטר הבודד ההוא שלא מעיד על כל שאר השוטרים. השוטר הרע שהתקשורת אוהבת להראות במהדורות החדשות, ושגורם לכל שאר לובשי המדים הכחולים להיראות שלא בצדק כעבריינים.

עם כל זה, אנחנו - המשפחות שלהם והאנשים שאוהבים אותם - מבקשים מכם לנסות לראות גם את הצד היפה שלהם. את השוטרים שהתגייסו מתוך אידיאלים ורצון לתרום למדינה, לשמור על חוקיה ולהגן על אזרחיה. השוטרים שנשארים אחרי משמרת שכבר הסתיימה מזמן, בשביל למלא תלונה של מבוגר שקצת קשה לו להבין או להתבטא. השוטרים שעוסקים בהתנדבות לקהילה על חשבון הזמן היקר עם המשפחה, השוטרים שמסכנים ואף נותנים את חייהם כדי לנסות לשמור על ביטחונם של תושבי המדינה.

בתקופה האחרונה נחשפו פרשיות מאוד לא נעימות במשטרה. אנחנו מבקשים מכם לא להשליך מהמקרים הנקודתיים האלה על עשרות אלפי השוטרים שמשרתים נאמנה את הציבור במשטרת ישראל. המערכת והשוטרים עצמם מוקיעים מתוכם את העשבים השוטים הללו. תנו לשוטרים את ההערכה על העבודה הקשה שהם עושים, ועל ההקרבה שלהם ושל משפחותיהם כדי שיוכלו להמשיך ולבצע את תפקידם. וזכרו, יש להם ילדים שמחכים להם בבית.