נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש היום (חמישי) לבג"ץ את תגובתו המקדמית לעתירת ח"כ זהבה גלאון וסיעת מרצ נגד שני סעיפים בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי, בעניין החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית העולמית.

עמדת היועץ היא כי אחד הסעיפים בהסכם אינו סותר את חוות הדעת המחייבת של המשנה ליועמ"ש לענייני ייעוץ, דינה זילבר, אולם הסעיף השני סותר את ההנחיות המשפטיות שבחוות הדעת ולפיכך ההסכמות עם הבית היהודי בעניין הזה אינן ניתנות ליישום.

הסעיפים שיישומם סותר את חוות הדעת הם החלק הקובע כי בסיס התקציב של החטיבה לשנים 2013-2014 יישמר גם לשנים 2015-2016 ואף יוספו לו 50 מיליון ש״ח בשנים אלו.

לפיכך, נאמר בתגובה המקדמית, כי ככל שהממשלה או גורמים ממשלתיים יבקשו לפעול, בבוא היום, בהתאם לאמור בסעיף זה בהסכם הקואליציוני, כפי שפורט במכתבה של המשנה ליועץ, ההסכמות האמורות בסעיף זה אינן ניתנות ליישום בהיותן סותרות את ההנחיות המשפטיות שבחוות הדעת.

באשר לסעיף העוסק בהקמת ועדת מנכ"לים לבחינת מודל ההפעלה והיחסים בין הממשלה לחטיבה להתיישבות, בתגובה המקדמית נאמר כי הוראה זו לא רק שאינה עומדת בסתירה לאמור בחוות הדעת, אלא אף מתבקשת בנסיבות העניין, שכן נדרשת הכרעתו של הדרג המדיני במגוון שאלות באשר לאופן טיפול הממשלה בתחום ההתיישבות.