פינוי בעדי עד
פינוי בעדי עדנתי רום באדיבות ועד מתיישבי השומרון

מאיר ברטלר, חבר מרכז הליכוד ותושב הגבעות בשילה, מבקש להתריע בשיחה עם ערוץ 7 על הריסתם הצפויה של 12 בתים בגוש שילה על ידי המנהל האזרחי.

"יש כוונות זדוניות להרוס בתי קבע בעדי עד ויישוב הדעת, בחלק מהבתים כבר יצאו הוראות ביצוע''. ברטלר מספר כי חלק מהבתים קיימים מעל עשור, ''במנהל האזרחי מנסים לעשות מחטף כמה שיותר מהר, לגרש יהודים כמה שיותר מהר ואסור לאפשר לזה לקרות".

ברטלר קורא לתושבי יו"ש להבין שמדובר בשעת חירום ודורש מאנשי המחנה הלאומי לפעול למניעת ההרס. "הממשלה הזאת נבחרה בקולות הימין, יש שר ביטחון של ימין, ראש ממשלה וסגן שר ביטחון, זה המקום לדרוש מאנשי הליכוד והבית היהודי לעצור את ההרס וגירוש המשפחות.

"אין כאן שום עתירה או בג"ץ", ציין ברטלר. ''מדובר בתאבון של המנהל האזרחי להרוס בתים, למרות שהם נמצאים בתהליכי הסדרה".

טרם ברור מתי בדיוק תצא לפועל ההריסה. "כולם חייבים להיות ערניים ולהיות מוכנים להקפצה ולמאבק נחוש. זה לא מספיק הלחץ על הליכוד והבית היהודי, אלא צריך להיערך למאבק בשטח, שיגיעו לכאן אלפים כדי שזה לא יקרה.

"שיהיה ברור לכולם שלזרוק משפחה מהבית זו אכזריות, ואם ראינו את הפגנות האתיופים אז גם אנחנו צריכים להגיד - עד כאן. היום הם מתחילים אצלנו ומחר הם יגיעו אל כל היישובים הגדולים והבתים של כולכם. אם תתעלמו זה לא יעלם".