הרבצ"ר לשעבר, תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי, חושש כי שליטת ש"ס במשרד הדתות תשים קץ לפעילותה החשובה של מנהלת הזהות היהודית שהוקמה על ידי הבית היהודי.

"אני מניח שהם לא יאפשרו למנהלת לתפקד כמו שהיה קודם על פי השקפת הציונות הדתית", אמר הרב רונצקי לערוץ 7.

הוא מספר כי ''המנהלת הצליחה עד כה להפגיש למעלה מ-100 אלף צעירים עם תכנים יהודיים החל מהכיתות הגבוהות של התיכונים, המכינות הקדם צבאיות וסטודנטים. יש לי חשש שכל זה יפגע. במשא ומתן הקואליציוני שהסתיים לא סוכם שום דבר".

הרב רונצקי הביע תקווה שהמנהלת תעבור לידי משרד החינוך, אך זה לא קרה. "הבית היהודי קיימת כדי להחזיר את הנשמה לעם, לחזק את הזהות היהודית וזה מה שעשתה המנהלת. הזהות היהודית היא אחד הדגלים המרכזיים של הציונות הדתית ושל מי שמייצג אותה, מפלגת הבית היהודי.

"על זה אני הלכתי לפריימריז ולצערי לא נכנסתי", הוסיף הרב רונצקי. ''אני קורא לכל מי שיש לו יד בעניין, לעשות כל מה שהוא יכול כדי שאותה מנהלת לפחות תשמור על הפעילות הקיימת".

נציין כי שר הדתות החדש דוד אזולאי (ש"ס) הבטיח אתמול כי לא יפגע במגזר הדתי-לאומי. "צריך לזכור שברגע שנבחרתי כשר במדינת ישראל אז אני שר של כולם, ולכן צריך להתחשב בכולם", אמר אזולאי לאתר החרדי "כיכר השבת".

"אצלי ודאי לא תהיה אפליה ואני אשתדל לעשות שלכולם יהיה טוב. אני לא אנהג כפי קודמיי שפגעו בציבור מסוים על חשבון ציבור אחר. אני נכנס למשרד בדחילו ורחימו מתוך כוונה ללמוד, לעשות וללמד", הוסיף השר.