במסגרת "שבת ירושלים" – הגיעו כ-15 ישיבות הסדר להתארח ברחבי העיר העתיקה.

במהלך השבת התקיים טיש חגיגי, שיחות, שיעורים ולימוד משותף של הישיבות.

מולי יסלזון, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר שהיה בשבת ברובע היהודי בישיבת הכותל מספר על אווירה מיוחדת, "החיבור של השבת ירושלים ולימוד התורה הוא חיבור עוצמתי במיוחד, הירידה בריקודים אל הכותל של ישיבות רבות שהתחברו לכבודה של ירושלים הייתה חוויה וכל מי שראה אותה הצטרף לריקודים".

הרב יואל מנוביץ' ראש ישיבת הגולן שהגיע עם ישיבתו להתארח בישיבת הכותל השבת, מספר על שבת מיוחדת ורוח ירושלמית שמחברת את כל עם ישראל, "השבת ראינו ברובע היהודי קבוצות רבות של ציבור גדול ומגוון – לנו ברור שעם ישראל אוהב את ירושלים".

הרב יהושע וייצמן ראש ישיבת מעלות אמר כי "חובה מוסרית ובסיסית היא להודות לה' על נפלאותיו שגמל עימנו ביום הזה לפני 48 שנה, יש מי טחו עיניו מראות את הנס הגדול שעשה לנו הקב"ה וחובתנו - יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם"

הרב ברוך וידר ראש ישיבת הכותל אמר הערב בעצרת כי "יום ירושלים הוא יום הקוממיות של עם ישראל – היום שבו נבנתה הקומה השנייה של הנשמה והרוח היהודית מעל קומת יום העצמאות".

מחר, בוקר יום ירושלים, תתקיים תפילת יום ירושלים חגיגית בכותל המערבי שתחל בשעה 7:30 בבוקר ותכלול הלל, שירה וריקודים.

את התפילה יזם ומוביל זו השנה החמישית הרב אלישע אבינר והיא משותפת לכ-30 ישיבות הסדר וגבוהות .

"אין מקום מתאים מהכותל המערבי ששוחרר לפני 48 שנה, לקיום תפילת שחרית ברוב עם ביום הזה. איגוד ישיבות ההסדר לצד ישיבות נוספות והציבור הרחב ממלאים את רחבת הכותל בתפילת הודיה גדולה", אמר מנכ"ל האיגוד יסלזון.