ספאנוליס (עם הכדור). יביא תואר נוסף לאדומים מיוון?
ספאנוליס (עם הכדור). יביא תואר נוסף לאדומים מיוון?צילום: רויטרס

מי מוכן להמר נגדם? תקציב מצומצם, סגל שחקנים אפורים מלבד כוכב אחד שמנהיג את הקבוצה, מאמן אלמוני ומקריות גדולה שהביאה אותם למעמד ארבע הגדולות באירופה. לא, זו לא מכבי ת"א - זו אולימפיאקוס היוונית.

בדומה למכבי ת"א של העונה שעברה, גם הקבוצה היוונית עשויה לזכות בתואר האירופי היוקרתי ביותר, לאחר עונה בינונית ובעיקר בניגוד לכל הציפיות. רק שעבור היוונים, זו כבר לא מקריות כי אם שיטה לאחר שעשו זאת שלוש פעמים בארבע השנים האחרונות.

עוד לפני שהחלו משחקי חצי הגמר של מפעל היורוליג, היה נראה כי הגמר יפגיש בין צסק"א החזקה שכמעט ולא הפסידה במהלך העונה הנוכחית לריאל מדריד שמארחת את האירוע באולמה הביתי ומחזיקה בסגל שחקנים מרשים למדיי.

ואז הגיעה אולימפיאקוס עם ספאנוליס הבלתי נגמר, ועל אף פיגור של 9 נקודות לקראת סיום הרבע האחרון, הצליחו להפוך את התוצאה לניצחון מדהים - בזכות שלשה לקראת סוף הרבע האחרון והמכריע ובשיוויון 66:66. 

אולימפיאקוס שוב מונעת מצסק"א להניף את תואר אליפות אירופה, ובגמר מחכה לה היריבה ממדריד שגם לה זכרונות רעים ממפגש מול היוונים. 

המקומיים ממדריד מגיעים עונה שלישית ברציפות לגמר היורוליג, ומקווים כי לאחר שהפסידו את תואר האליפות בשנה שעברה למכבי ת"א, הפעם באולמם הביתי זה לא יקרה. מצד שני לפני שנתיים הייתה זו אולימפיאקוס שהרסה לספרדים את חלומות האליפות. לאחר שהדיחו את הרוסים, אין מישהו שמוכן להמר נגד אולימפיאקוס. כיצד זה ייגמר?