מירי רגב. מעבירה את המשרדים לירושלים
מירי רגב. מעבירה את המשרדים לירושליםצילום: תומר נויברג, פלאש 90

"ראוי שמשרדי הממשלה, שהינם ממלכתיים יפעלו מבירת ישראל היא ירושלים" כך אמרה שרת התרבות והספורט הנכנסת, מירי רגב עוד טרם כניסתה הרשמית לתפקיד השרה שהסתיים לפני זמן קצר.

כמו שאיפתה להעתקת המשרדים מרחוב המסגר בתל אביב לירושלים, כך גם טקס הכניסה הרשמי נערך בבירה, במשרדי הספורט ששוכנים בשכונת שייח ג'ראח.

רגב הספיקה לפנות עוד טרם כניסתה הרשמית לראשי משרד האוצר בכדי שיבחנו בניין מתאים לצורכי המשרד בבירה הנצחית במקום אלה הקיימים ברחוב המסגר שבתל אביב. 

האמת, אין זו הפעם הראשונה בה בוחנים אפשרות של העברת משרדים ממשלתיים מהעיר ללא הפסקה לבירת ישראל, אך שלל בעיות מנעו מעברים אלה, ורק לפני שנה הוחלט כי בתוך שלוש שנים יעברו כלל המשרדים הממשלתיים לירושלים.

בטקס כניסתה הרשמי שהתקיים היום בשלוחה שבשכונת שייח ג'ראח אמרה רגב "אני שמחה ונרגשת לעמוד כאן לפניכם היום ובהזדמנות זו אני מודה לראש הממשלה שנתן לי הזדמנות. בהצלחה לממשלה החדשה. החברה הישראלית היא רבגונית ומכילה בתוכה מגוון רחב של תתי תרבויות, שביחד יוצרים את ההוויה הישראלית שמעצבת ומחזקת אותנו. אני מודעת לחשיבות העצומה שיש לתרבות והספורט בחברה שלנו".

על הביקורות הרבות שהושמעו נגדה אמרה רגב, "תמיד כיבדתי את החשיבות של היצירה והפלורליזם. התרבות תגיע לכל חלקי המדינה. ירושלים ותל אביב, רהט וירוחם בדרום, יהודה ושומרון, הנגב והגליל. בשם אותו פלורליזם אתן כבוד ליצירה מקומית. אני מודעת לצורך החיוני לשמור על חופש היצירה להכיל את תרבותנו".

בהתייחסותה לספורט, שתופס חלק מרכזי בחיי המדינה אמרה השרה הנכנסת "מדינת ישראל היא מדינה שוחרת ספורט. חשוב לקדם את הספורט כבר מגיל צעיר. יש חשיבות לחזק ולקדם את הספורט בארץ. אני רואה בספורט גשר לאחדות ושלום".

רגב התייחסה גם לנושא הראשון בו תצטרך לטפל, והוא דרישת ההשעיה של הפלסטינים: "האתגר המיידי העומד בפנינו היא ההחלטה של פיפ"א להשעות את ישראל. השבוע אמור להיפגש ספ בלאטר עם עופר עיני ואנוכי. אין לי ספק שבלאטר יוריד מסדר היום את הבקשה המבישה של הפלסטינים להרחיק אותנו מפיפ"א. אני מבטיחה לאפשר ספורט הגון לכלל האזרחים כל עוד קיימת נאמנות למדינה".

עוד אמרה רגב, "אני שמחה שנכנסתי לתפקידי ביום ירושלים ואני רואה חשיבות עצומה שמיקום המשרד יהיה בירושלים ולכן הנחתי את המעבר של המשרד מתל אביב לירושלים. אין לי ספק כי משרד התרבות והספורט ראוי שיתנהל מירושלים".