פינוי הכלבים
פינוי הכלביםצילום: יואב בן דוב

מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף עם עמותת "תנו לחיות לחיות", פינו בסוף השבוע 46 כלבים ו-21 חמורים ממתחם השייך לבעלי עמותת "חבר על ארבע".

הפעילות התבצעה בעקבות תלונות חוזרות ונשנות כנגד בעלי העמותה אודות כלבים המוחזקים בביתם הפרטי במצב קשה ובתנאי זוהמה וצחנה.

בביקורות שהתקיימו במקום התגלו ממצאים חמורים הכוללים לכאורה הפרה בוטה של חוק צער בעלי חיים.

בין הממצאים שהתגלו בביקורות: כלבים המוחזקים בתנאים קשים, כאשר הם שוכבים בתוך צואה ושתן שלא נוקו במשך ימים. האוכל של הכלבים מפוזר על הרצפה המזוהמת, מעורבב עם מים מלוכלכים, ורקוב בחלקו. הכלבים שוכבים כשמסביבם חולדות ועכברים, במקום נראו כלבים שסובלים מבעיות גופניות, כגון: בעיות עור קשות, פגיעות ברגלים ובאגן ללא יכולת לעמוד ולזוז, מבלי שיסופק להם טיפול רפואי או תיעוד על כך.

עוד עלה בביקורות, כי המבנה בו מוחזקים הכלבים אינו מתאים להחזקת בעלי חיים ומסכן את שלום הכלבים. כמו כן, הכלבים הוחזקו ללא רישום של מספר הכלבים הנכנסים והיוצאים וללא תיעוד רפואי כלשהו על טיפולים וחיסונים שניתנו להם.

לאור זאת, ובהתאם לצו שניתן על ידי בית משפט השלום בראשון לציון, נכנסו בסוף השבוע מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר לבית במושב קדרון, ביחד עם צוות של עמותת "תנו לחיות לחיות", ופינו מהמקום 46 כלבים ו- 21 חמורים.

בעלי החיים הועברו למתקן מוגן של המשרד לטיפול. על פי חוק לבעלים יש 20 יום לדרוש אותם בחזרה. אם לא יידרשו יוצעו לאימוץ עם סיום הטיפול בהם. במידה שהבעלים יבקשו את הכלבים בחזרה במסגרת פרק הזמן העומד לרשותם, יועבר הנושא להכרעת בית המשפט.

בעניין החמורים, בעלת העמותה הסכימה לוותר עליהם, והם הועברו כבר בסוף השבוע למשפחה מאמצת.