גלעד ארדן. ירים את הכפפה?
גלעד ארדן. ירים את הכפפה?צילום: פלאש 90

במהלך טקס חילופי השרים במשרד הפנים הבהיר השר היוצא גלעד ארדן כי הוא שוקל את המשך דרכו הציבורית.

"זה לא סוד שרציתי להישאר במשרד הפנים. הצעתי איחוד עם המשרד לביטחון פנים. בשני המשרדים יש אתגרים אדירים. חשבתי שברשויות המקומיות, יחד עם ארגוני החירום והמשטרה, נכון שהם יהיו תחת משרד אחד ותהיה התמודדות נכונה בנושא חירום, מטרד אישי ועבירות נוספות. לצערי הרב עמדה זו לא התקבלה ולכן אצטרך בימים הקרובים לשקול את המשך דרכי הציבורית בין הכנסת ובין הממשלה", אמר ארדן.

השר היוצא הוסיף כי "אני מאמין מילדות שתפקידו של שליח ציבור הוא לתרום איפה שהוא לא יהיה וכך אעשה".

בדבריו סיכם את פועליו במשרד הפנים ומנה את אתגרי המשרד, בין היתר  בתחום המאבק בהסתננות הבלתי חוקית ופישוט הליכי גביית הארנונה. "אנחנו שומעים את זעקת האזרחים הישראלים בנושא יוקר הארנונה", אמר.

לאחר שראש הממשלה סירב להעניק לארדן את משרד החוץ ובהמשך את משרד הפנים והביטחון, בחר ארדן שלא להצטרף לממשלה ולהיוותר לפי שעה בכנסת. אמש אמר ח"כ הנגבי בראיון ל'פגוש את העתונות' כי להערכתו ארדן יצטרף לממשלה בתוך "ימים אחדים עד שבועות".

ביום שישי האחרון כתב ארדן בפייסבוק שלו כי "החלטתי לא להצטרף לממשלה במתווה שהוצע לי. הסיבה: מהות. מגיל צעיר חלמתי לשרת את הציבור ולפעול למען שיפור וקידום מדינת ישראל. מרגע שנבחרתי, טובת הציבור, והיא בלבד, עמדה לנגד עיניי ופעלתי נמרצות כדי לקדם אינטרסים ציבוריים בתחום הכלכלה, הגנת הסביבה, תקשורת, הגנת העורף ועוד".

עוד כתב ארדן כי "קיוויתי להמשיך ולשרת אתכם גם בממשלה הזו, אולם, לצערי, ההצעה שהציע לי רה"מ לא העניקה לי את הכלים הדרושים כדי להוביל את השינוי האמיתי לו אנו זקוקים במשרד לביטחון פנים ובמשטרה ולהצליח במשימתי הציבורית. בנסיבות אלה לא יכולתי לקחת על עצמי תפקיד זה".