שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לקראת שיבוץ חברי ועדות הכנסת ניטשת מחלוקת חריפה בסיעת 'המחנה הציוני' סביב ראשות ועדת הכלכלה המוענקת לנציג סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר.

המועמד המוביל לתפקיד הוא חבר הכנסת איתן כבל הנמנה על מקורביו של יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ואף ביקש את התפקיד. מנגד ח"כ שלי יחימוביץ' לוטשת עיניים אף היא עיניים לתפקיד האמור.

גורמים במחנה הציוני אומרים כי במידה ולא תושג הסכמה סביב מועמד מוסכם, עשוי יו"ר הסיעה להביא את המינוי להצבעה, ובמקרה הזה עשויה יחימוביץ' לזכות בתפקיד.

אתמול הפתיעה יחימוביץ' כשבאיגרת ששיגרה לתומכיה הבהירה כי חרף מאמצי מפלגתה להפיל את ממשלת נתניהו הנוכחית, מפלגתה צפויה לתת כתף לחקיקה החברתית שתקדם הממשלה.

באיגרת היא מסבירה היכן צפויה מפלגתה לנהל מלחמת חורמה עם הממשלה והיכן תיישר עמה קו מוחלט.

לדבריה, "מבחינת סדר היום המדיני זו ממשלה מזעזעת. ימנית, פרנואידית, שוחרת מדון, מתנכרת לעולם. היא נושאת בכנפיהּ קיפאון מתוך אידיאולוגיה. אין בקווי היסוד שלה ולו מלה מדינית אחת. וקיפאון, אתם יודעים, משמעו גם הסלמה, גם חוסר תקווה, וגם בידוד בינלאומי גובר. כאן לצערי אין לנו יכולת השפעה אמיתית".

עם זאת, מבחינה חברתית מבהירה יחימוביץ' כי הממשלה הנוכחית טובה מקדמותיה. "מבחינת סדר יום חברתי וכלכלי זו ממשלה הרבה פחות גרועה מקודמותיה. יש כמה מינויי שרים ממש טובים, ואם להיות גלויה לחלוטין – עם חלק מהם יש לי מכנה משותף הרבה יותר רחב מאשר עם גורמים רבים באופוזיציה", כתבה.