בנט ב"ריקודגלים"

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) השתתף הערב (ראשון) בעצרת ההמונים בכותל המערבי, לאחר צעדת ה"ריקודגלים" המסורתית לציון 48 שנים לאיחוד ירושלים.

"עם לא יכול להיות כובש בארצו", אמר בנט. ''כל אחד ואחת מכם נושא בלבבו היסטוריה בת 3,000 שנה, כל אחד ואחת מכם הוא היורש וממשיך דרכו של דוד המלך שקבע 300 מטר מכאן את ירושלים כבירה הנצחית של עם ישראל לפני 3,000 שנה''.

''כל אחד מכם הוא היורש של שלמה המלך שבנה כאן למעלה את בית המקדש, והיורש של לוחמי בית שני וממשיך דרכם של כל היהודים בגולה שבמשך אלפיים שנה אמרו שלוש פעמים ביום 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב'. כל אחד מכם הוא ממשיך דרכם של לוחמי תש''ח שנלחמו על העיר העתיקה ולא עלה בידיהם לשחרר את העיר העתיקה''.

בנט הזכיר כי במשך 19 שנים בלבד הייתה ירושלים בחזקת הירדנים בצורה בלתי חוקית. ''כל אחד מכם הוא היורש של הצנחנים שעמדו שם למעלה בהר הבית ואמרו הר הבית בידינו''.

''כל אחד מכם הוא גם האבא והסבא של נכדה ונינה לנצח נצחים, כי ירושלים היא של עם ישראל מקדמא דנא ועד נצח נצחים. אי אפשר לעולם לחלק את ירושלים", הבהיר בנט.

יו"ר הבית היהודי הוסיף, ''זו אחריות כבירה שלנו לשאת את זה כי בעולם עוד לא מבינים, ויבינו זאת מתוך העוצמה הגדולה שנמצאת כאן ובקרב כל ילדי ישראל''.

שר החינוך החדש אמר לסיום כי ''כל ילד ישראלי צריך לומר 'אם אשכחך ירושלים תישכח ימיני', ובמהרה בימינו יהודים גם יוכלו לעלות ולהתפלל בהר הבית כי הר הבית שלנו. חג ירושלים שמח אחי ואחיותיי".

"ריקודגלים" - ברחבת הכותל

שר הפנים לשעבר גדעון סער שהשתתף גם הוא בעצרת ההמונים שנערכה בכותל לאחר הצעדה, השמיע ביקורת על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עיר דוד, הר הזיתים, העיר העתיקה, הר הבית - כולם ישארו לעד בידנו".

"בירושלים צריך לבנות", הדגיש סער. ''לא לדבר על בנייה בירושלים, אלא לבנות. בנייה בירושלים אינה צריכה להיות תגובה לאירוע או לפיגוע כזה או אחר. זו צריכה להיות שגרה".

השר לשעבר הבהיר כי המאבק על ירושלים לא תם. ''השמירה על ירושלים היא הבניה בירושלים. בשנים האחרונות המאזן הדמוגרפי בבירה משתנה ולא לטובה. היקפי הבנייה אינם מספיקים לצרכי התפתחותה. היום זה היום לומר זאת בקול ברור''.

סער קרא לבנות בכל חלקי ירושלים, בהיקפים גדולים ומשמעותיים. ''הזמן לכך הוא עכשיו. אני קורא לראש הממשלה - דיבורים על בנייה זה לא מספיק. די לדבר, יש לבנות".