שחקני מכבי (בלבן). בדרך לעשות היסטוריה
שחקני מכבי (בלבן). בדרך לעשות היסטוריהצילום: פלאש 90

זהו יכולה להיות עונה היסטורית עבור הקבוצה הצהובה מתל אביב.

לא תאמינו, אבל על אף היותם המועדון הוותיק ביותר בכדורגל הישראלי ואף על שלל זכיותיהם בטורנירים השונים - מכבי ת"א מעולם לא זכתה בטרבל שמשמעותו: זכיה בשלוש התארים בעונה אחת - גביע הטוטו, גביע המדינה ואליפות המדינה.

אז רגע אחרי שזכו באליפות ה-22 שלהם והשלישית ברציפות, ורגע לפני שהם נאבקים על ההיסטוריה מול הפועל באר בגמר גביע המדינה שבכדורגל, אין זמן מתאים יותר מלסכם את העונה שעברה על מכבי ת"א.

זה התחיל בתחושת אופוריה ושמחה אדירה. המאמן הספרדי המוערץ אוסקר גארסיה חזר למועדון הצהוב לאחר עונה בניכר ולאחר עונה מגמגמת של פאולו סוזה הפורטוגלי שלא היה ידוע בקשריו החמים עם האוהדים.

האוהדים לא ידעו את נפשם מרוב שמחה. הצוות המקצועי במכבי רצה להשתדרג וכיוון לעשות זאת באמצעות ליגת האלופות. לשם כך הנחיתו הצהובים מספר שחקנים לא רעים, אך אליהם נגיע בהמשך.

ואז פרצה המלחמה בעזה. שוב גארסיה שברח ממכבי בעקבות המלחמה הקודמת, עזב את הקבוצה לא לפני שהשאיר שוקת שבורה כשהשאיר את הצהובים לקראת הדחה מאירופה. יש להזכיר שאת המשחקים בטורניר האירופי שיחקו הצהובים בקפריסין, בשל הלחימה בדרום הארץ.

קרויף מצא מהר מאוד מאמן אחר במקומו של גארסיה, ספרדי אחר לגמרי - פאקו אייסטרן שמו. עד מכבי, אייסטרן נודע יותר כעוזרו של המאמן המוערך רפא בניטס, אך לא יותר מכך. מה הסיכויים שהוא יצליח בארצנו הקטנטונת שלא מתרשמת מזרים? 

המאמן הספרדי החדש הלך מיום ליום וצבר יותר ויותר אנטי. חדר ההלבשה שאיבד, שיטת המשחק התמוהה, התלות בערן זהבי והכדורגל המדכא. כל אלה מגובים במספרים.

אחוזי ההצלחה של פאקו היו - 68.6, לעומת 74.07 של גארסיה בקדנציה הקודמת.  ממוצע ההבקעה הנמוך יותר של פאקו לעומת השניים שלפניו, גארסיה וסוזה. ואפילו אחוזי ההצלחה בחוץ. כל אלה ועוד נתונים הם אולי הסיבה לכך שלמרות הטרבל ההיסטורי וההיסטרי שעומד על סף דלתם של הצהובים, עדיין המשך דרכו של פאקו בקבוצה התל אביבית לא ידוע.

עונת 2014/15 תיזכר בהיסטוריית הכדורגל הישראלי גם כזו שהגיעה לידי רתיחה בנושא האלימות והגזענות במגרשים. הרבה הודות לאוהד הפועל תל אביב, המכונה "פואד", שפרץ אל כר הדשא במהלך משחק הדרבי בין הפועל למכבי ותקף את כוכב הצהובים ערן זהבי.

המשחק ההוא פוצץ ושתי הקבוצות נגררו עוד לא מעט לבית הדין עד לקבלת עונשן על חלקן במשחק הדמים. גם אירוע זה לא מנע מזהבי להמשיך לעשות ככל העולה על רוחו. 17 משחקים ברציפות כבש הקשר המצויין וללא ספק השחקן הטוב ביותר בליגת העל הישראלית. מאז נשבר הרצף, זהבי ממשיך לכבוש כשנותר לו עוד שער אחד ושני מחזורים לסיום הליגה בכדי לשבור את שיא הכיבושים בליגת העל הישראלית, שיא שייך לניסים אלמליח ז"ל שעומד על 30 כאלה.

אז האוהדים הצהובים יכולים לשמוח על אליפות נוספת, ה-22 במספר, אך האם כך הם היו רוצים לראות את קבוצתם? כנראה שלא. גם ראשי המועדון הצהוב יודעים כי בעונה הבאה זה לא יספיק. לא לאירופה ולא לליגה הישראלית. ובינתיים, לשחקנים נותרה עוד משימה אחת, לזכות בעוד יומיים בתואר האחרון שלהם לעונה ולעשות היסטוריה.