תלמידים
תלמידיםפלאש 90

שמעון ריקלין, איש צוות ההסברה של 'הבית היהודי', מספר ביומן ערוץ 7 על מסקנות אישיות להן הגיע בעקבות משאל שערך ובו בחן אם ציבור תומכי 'הבית היהודי' תומך בביטול החינוך הממלכתי דתי ושילובו בחינוך הממלכתי הכללי.

כבר בראשית הראיון הובהר כי אמנם את השאלה ששיגר ריקלין לפני שבועות אחדים ברשת ניסח כשאלה לקראת אפשרות כניסתו של השר נפתלי בנט למשרד החינוך, אך עם זאת מדובר בשאלה שהוא מעלה באופן אישי ללא כל מעורבות של השר בנט וללא ידיעתו. נוסיף ונעיר כי בירור קודם עם אנשיו של השר בנט העלה כי אכן השאלה לא נשאלה בתיאום כלשהו איתו או בידיעתו.

באשר לתוצאות עצמם, מספר ריקלין כי הרוב המוחלט, כשבעים וחמישה אחוזים, מהמגיבים לשאלתו הביעו התנגדות למהלך שכזה, אך עדיין ישנו "חלק מהציבור שחושבים שהגיע הזמן שננסה ללכת ביחד, ואם אנחנו עם אחד יהיה חינוך אחד. זה מחייב אתגרים רבים איך לעשות זאת וזו תהיה שאלה לא פשוטה, אבל עם זאת זה נושא מסקרן שלא מתייחסים אליו ברצינות".

מוסיף ריקלין ומציין כי "החלוקה לשני ממ"דים מעבר לכך שהיא גורמת לבזבוזי כסף רבים, זה מה שיוצר ניתוק ובונה את המגזר. אני אוהב את המגזר אבל באופן אישי למדתי עם אנשים חילוניים וזה היה בסדר גמור. האם לא הגיע הזמן שיהיה לנו הביטחון שאנחנו מספיק חזקים כדי ללמוד עם אנשים חילוניים. זו שאלה".

כשנשאל ריקלין אם הוא נמצא בעשרים וחמישה האחוזים התומכים בשילוב שכזה, הוא משיב ש"בכלל לא בטוח". לדבריו הדברים תלויים כיצד הם נעשים ומניסיונו המשפחתי הוא מכיר ומוקיר את החינוך הישיבתי שבו לומדים שלושה מילדיו. לדבריו אולי נכון לייצר מערכת חינוך משולבת שבה כל ציבור יקבל בשעות הבוקר דגשים מיוחדים המותאמים לתפיסותיו ודרישותיו, "אני לא יודע איך צריך לעשות זאת. אני חושב שלא דנים בנושא מספיק רציניים כי חוששים".

"יש כאן חוסר ביטחון בעצמנו וזה הדבר הכואב יותר. יש תשוקה בעם ישראל להקשיב ללימודים יהודיים וזה לא בא לידי ביטוי מצידנו. צריך לראות מה עושים עם זה", אומר ריקלין המציין כי שר החינוך החדש, השר בנט, לא קיבל ממנו מידע אודות תוצאות הבדיקה האישית שערך.

ומה אתם חושבים?