בנט ויעלון
בנט ויעלוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מותח ביקורת על שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מהליכוד בעקבות הרס המאחזים באזור יהודה ושומרון מאז הבחירות.

''שר הביטחון משה יעלון כל כך לא רוצה כנראה את הרב אלי בן דהן כסגן שר אצלו במשרד הביטחון עד שהוא מוכן אפילו לפרק את הקואליציה בשביל זה", אמר סמוטריץ'. ''אין שום דרך אחרת להסביר את ההריסות המתגרות שהוא מוביל בהתיישבות בימים האחרונים''.

ח"כ סמוטריץ' הזכיר כי במהלך חודשי הבחירות והמשא ומתן הקואליציוני לא בוצעו הריסות בהתיישבות. ''והנה, אך חלפו הבחירות והוקמה הקואליציה הן התחדשו במלא המרץ''.

בשבוע שעבר היו אלו שני בתי מגורים מאוכלסים בישוב תקוע, השבוע תוכננה הריסתם של שני בתים בחוות יישוב הדעת שבעמק שילה, הריסה שנעצרה בינתיים בצו ארעי שהוציא בג"ץ, ואתמול התקבלה התראה במועצה האיזורית שומרון על הריסה צפויה של מספר מבנים סמוך לישוב הר ברכה.

"אחר כך יספרו לנו שהכל ענייני ומשיקולי 'שלטון החוק'", תקף סמוטריץ'. "בעבר השתמש שר הביטחון בהריסות כאמצעי ענישה קולקטיבי בישובים שבהם נטען לאלימות מצד המתיישבים (גבעת תקומה ביצהר לדוגמא), כעת הוא הופך כנראה את ההריסות לתג מחיר פוליטי נגד הבית היהודי. למישהו יש הסבר אחר?''.

אמש דווח ב"הארץ" כי סגן שר הביטחון המיועד, ח"כ הרב אלי בן דהן מהבית היהודי, לא יופקד על המינהל האזרחי, בניגוד להסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי שנחתם רק לפני כשבועיים.

ביום ראשון האחרון נועד הרב בן דהן עם שר הביטחון משה יעלון לקביעת חלוקת הסמכויות ביניהם, ונודע כי יעלון מתנגד להעביר סמכויות מידיו לידי סגן השר בכל הנוגע לסוגיות הרגישות ביהודה ושומרון.

נציין כי בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי נקבע באופן מפורש לצד פירוט התפקידים שתקבל מפלגתו של נפתלי בנט, כי סגן שר הביטחון יקבל אחריות מלאה על המנהל האזרחי.