פיליפ ברמי
פיליפ ברמיצילום: שניידר אלקטריק

תאגיד ניהול האנרגיה העולמי שניידר אלקטריק יקים את מערך אספקת החשמל לשדה התעופה הבינלאומי בתמנע, שעתיד להוות שדה התעופה הבינלאומי האזרחי השני במדינה.

היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים, וכולל את ציוד המיתוג, ואת מערכת השליטה והאוטומציה של המערך האנרגטי במתח הגבוה.

הקמת תשתית המערכות בשדה התעופה הבינלאומי בתמנע המבוצע בימים אלו ע"י מנוליד חרות מערכות, והינו אחד הפרויקטים הגדולים והייחודיים שהוקמו בישראל בשנים האחרונות. במסגרת הפרויקט שניידר אלקטריק תספק פתרון מלא וכולל בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, שיתרונו ביכולת ההתממשקות האינטגרטיבית בין המערכות השונות. המערכות יבטיחו אמינות בסטנדרטים הגבוהים ביותר באספקת החשמל למערך שדה התעופה.

פיליפ ברמי מנכ"ל שניידר אלקטריק בישראל אמר כי, הפרויקט מהווה פריצת דרך בשוק הישראלי בשל העובדה שמדובר בפרויקט ראשון מסוגו של ניהול בקרת כלל מערך האנרגיה. מעבר לאספקת הציוד, אנחנו מספקים את החוכמה והיכולת לשלוט במערכות, מה שמביא לייעול אנרגטי של שדה התעופה ומספק אמינות ובטיחות באספקת החשמל באופן רציף וללא תקלות.

שדה התעופה כולל בין השאר: מסלול המראות ונחיתות באורך 3,100 מ“ר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה, מגדל פיקוח בגובה 45 מ“ר בהתאם לסטנדרטים מתקדמים ביותר, אזורי תפעול, טרמינל נוסעים מרווח בשטח של כ 28,000 מ“ר אשר ייתן מענה לכ 1.8- מיליון נוסעים בשנה ברמת שירות גבוהה, 8 עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, 9 רחבות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, חנויות דיוטי-פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.

שדה התעופה הבינלאומי תמנע על שם אילן ואסף רמון בתמנע מתוכנן להחליף את נמלי אילת ועובדה וישמש כנמל תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות. הנמל החדש בתמנע 19 ק“מ צפונית לאילת ישמש כנמל תעופה בינלאומי ופנים ארצי של מדינת ישראל בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות.

שדה התעופה שצפוי להיות מוכן לפעילות ב-2017, יאחד את פעילותם של שני נמלי התעופה הדרומיים הקיימים אילת ועובדה.