מעלה הזיתים
מעלה הזיתיםידידיה חסון - סוכנות הידיעות "חדשות 24"

חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, מבקר בחריפות את דבריו של ראש הממשלה לפיהם הוא שהורה על הקמתה של שכונת 'מעלה הזיתים' שבמזרח העיר.

לטעמו מדובר בדברי שקר חמורים שאותם נשא נתניהו הן מעל בימת הכנסת והן בדף הפייסבוק שלו.

קינג אינו חוסך את שבט לשונו מנתניהו וקובע כי "הוא שיקר בריש גליה מעל דוכן הכנסת. לא רק שהוא לא הורה על בניית מעלה הזיתים, אלא הוא אף התנכל לנו. אני אומר זאת כראשון העולים לקרקע ב'מעלה הזיתים' וכמי שהוביל ומלווה את הבנייה שם. אני לא זוכר דבר אחד טוב שראש הממשלה עשה לשכונה הזו".

קינג מוסיף ומספר כי "כשרצינו רק לגדר את המתחם ראש הממשלה לא אישר זאת. קראנו אז לשדולת ארץ ישראל, למוסא פלד לגנדי הי"ד ולקליינר כדי שהם יגדרו את המקום תחת חסות החסיון הפרלמנטארי שיש להם".

לדבריו מי שאישר את התכנית להקמת השכונה היה דווקא שר הפנים בשנים 95'-96', אהוד ברק. "הוא שאישר את התכנית. את הבנייה בפועל במעלה הזיתים התחלנו יום למחרת הבחירות, כשנתניהו הפסיד לברק. ברק לא הפריע ולא התערב. נתניהו, בצורה הבוטה ביותר, פשוט שיקר".

עוד הוא מוסיף וקובע כי סוגיית יחסו של נתניהו למעלה הזיתים אינה אלא "קמצוץ קטן", כהגדרתו. ה וא מזכיר כי בשנת 2011 הוגשו שתי תכניות לבנייה בשכונת נחלת שמעון שבמזרח הבירה. בעקבות הגשת התכניות הוצא מסמך מלשכת שר הפנים, מסמך שהוא עצמו מחזיק בו, ובו נאמר שהתכניות אינן עולות כלל לדיון "בגלל הנחיות מדיניות של משרד ראש הממשלה".

"כלומר, לא רק שנתניהו לא בנה בשנת 99' אלא שהוא מונע היום בניה של יהודים בירושלים", הוא אומר ומוסיף: "אני ממתחנן בפניו שיתבע אותי על לשון הרע". זאת על מנת שיוכל להציג את הנתונים קבל עם ועולם. "כשעובדים על הציבור בנושא קרוב לליבי כמו ירושלים לא אוכל לעבור על כך בשתיקה", אומר קינג ומוסיף: "הוא גם אוסר להרוס בנייה בלתי חוקית של ערבים בירושלים, הוא לא מאפשר הרס מסגדים בלתי חוקיים ומאפשר הרס בתי כנסת. הוא לא מאפשר לשוטרים להיכנס לעשר שכונות בירושלים והעביר את האחריות עליהן לצבא".

"עברתי את שרון, ברק, אולמרט ונתניהו, והעובדה היא שהיחיד שהקפיא את הבנייה הוא נתניהו, לא אולמרט ולא ברק או שרון. כשהוא נבחר לראשונה הססמא שלו הייתה שפרס יחלק את ירושלים, אבל פרס לא חילק את ירושלים ולא נגע בה. יש רק ראש ממשלה אחד שנגע ונוגע ופוגע בירושלים, זה ראש הממשלה הנוכחי".

עוד מוסיף קינג ואומר כי "גם כשפניתי לחברי ממשלתו, מהליכוד ומהבית היהודי, וביקשתי שיתקפו אותו, והראיתי להם את העובדות ואת המסמך שמוכיח שהוא מקפיא בניית יהודים במזרח ירושלים, הראיתי להם גם שוטרים פלשתינים מכוונים תנועה בשכונה ירושלמית, אף אחד לא פוצה פה ומצפצף. זה דבר חמור מאוד".

בהמשך הדברים שוחחנו עם קינג על פרשת כנס הענק הנוצרי המתוכנן להתקיים במתחם הארנה, מתחם השייך לעיריית ירושלים. כזכור, קינג היה הראשון וכמעט היחיד שהוביל את המאבק נגד קיומו של הכנס. היום הוא מספר על הצטרפות של גורמים שונים למאבקו. "יש התעוררות גם בקרב נבחרי הציבור החרדיים. עד יום ראשון הרגשתי לבד במערכה, אבל מאז קיבלתי הודעות מרבנים מובילים שהנושא בדם ליבם".

"בשבוע שעבר נפגשתי עם הרבנים הראשיים לירושלים, הרב עמאר והרב שטרן שליט"א, ואיתם גם עם כל רבני שכונות ירושלים. שמחתי לשמוע שמבחינת רבני השכונות ורבני העיר אין מקום לפשרה מול הארגונים המיסיונרים שפועלים בירושלים כדי להמיר דתם של יהודים, ואגב גם של מוסלמים, לדת הנוצרית".

היום (שלישי) בצהרים, צפויה פגישה בין הרבנים הראשיים לירושלים לבין ראש העירייה. במפגש צפויים להשתתף גם קינג ושאר חברי מועצת העיר שומרי המצוות וכל זאת "בדרישה שכל הכנס הזה יבוטל מתוך תקווה שנצליח להשיג הישגים מסוימים".

"ראינו ברעננה שהרב פרץ וחברי המועצה ביטלו אירוע, ורק בג"ץ הפך את ההחלטה. לכן צריך להיות חכמים ולא להיכנס למלכודת שבה בג"ץ יפעל. נדרוש שישנו את התכנים של הכנס. מחר, יום רביעי, נקיים תפילת זעקה לאבינו שבשמיים", הוא אומר ומזכיר כי על פי מידע שהגיע בימים האחרונים בכוונת אלפי אנשי הכמורה והצליינים להגיע למתחם קבר דוד בעיצומו של חג השבועות ולקיים במקום טקס דתי. קינג קורא לציבור היהודי להגיע למקום. "אם אתם מגיעים לכותל המערבי, תשקיעו רבע שעה או חצי שעה להצלת הר ציון וקבר דוד. מי שמסתובב ברחובות ירושלים רואה את החוצפה שלהם גוברת. בכיכר ספרא חילקו שבעה מיסיונרים פלייר שמזמין מי שיש לו בעיה לבוא לקפה עליהם. זה קורה בכיכר עיריית ירושלים...".